недеља, 19. април 2015.


 
 Svetosavlje.org :: Biblioteka :: Ћирилица :: Latinica 
 


<< prethodna    sadržaj ]    sledeća >>


ARHIMANDRIT JEROTEJ VLAHOS
VEČE U PUSTINjI SVETE GORE
Razgovor sa pustinjakom o tajni Isusove molitve




SILAZAK SA SOPSTVENOG TAVORA

Čim je jutro dobrano odmaklo odlučio sam da uzmem blagoslov oca, pa da se lagano spustim sa gore na more. Uostalom, čekalo me je jedno teže nizlaženje: sa duhovne gore na pučinu sveta. Starca sam zatekao pribranog i mirnog. Sricao je Isusovu molitvu ograđujući se rukodeljem kojim je zarađivao za život, a meru potrebnog činilo je parčence dvopeka i nekoliko svakodnevnih neophodnosti.
- Blagoslovite oče, rekoh, celivajući njegovu desnicu.
- Zbogom, oče mili. Neka Majka Božija bude sa tobom. Neka te ukrepi Sveta Trojica. "Neka Gospod tvoju dušu i telo zakloni od svakog neprijateljstva đavoljeg i svakog uznemirujućeg maštarenja; neka Gospod bude tvoja svetlost, zaštita, put, snaga - kruna tvoje radosti i večna pomoć. Budi smotren". Neka Isusova molitva bude tvoj nerazdvojni saputnik. I moli se za mene kako bi Gospod bio milostiv meni grešnom.
Monaške molitve su pune života, one izviru iz osetljivih srdaca.
- Starče, zahvalan sam Vam na svemu: molite se za mene, za moje prijatelje i duhovna čeda, za rođake. Molite se, starče sveti: molite se za svekoliku vaseljenu, jer Vi ste njena najviša i nebudvižuća litica. Molite se, starče. Vi ste neprocenjiva dragocenost pravoslavlja pohranjena, sa mnogim drugima, u blagoskrivnici Svete Gore. Molite se za nas grešnike. Vi ste bakarna zmija uspravljena u pustinji a mi grešnici, izujedani otrovnicama greha, isceljujemo se dodirnuvši i videvši Vas. Vi ste naš Mojsej. Dokle god su Vaše ruke upravljene naviše, mi ćemo tući neprijatelja sklupčanog u svetu. Ne spuštajte Vaše ruke jer će nas, u protivnom, smrviti neprijateljska sila. Molite se starče...
- Neka te Bog pomiluje, oče.
- Blagoslovite.
- Neka te Bog blagoslovi, oče. Očekujem te i iduće godine.
Silazio sam sa gore ka pristaništu, plamteći kao šestokrilni serafim, sličan vatrenom i ognjenosnom proroku Iliji. Radnje razuma su se sasvim povukle pred ognjem vinutog srca. Gotovo nehotice sam počeo da pojem odlomke iz službe svetogorskim ocima koju je sačinio onaj izuzetni Svetogorac, sveti Nikodim:

"Ko će, oci blaženi,
prepričati borbu vašu?
Ko će dostojno ushvaliti
dela podviga vašeg?
Ko će veličati razboritost uma vašeg?

Neprestanu molitvu vašu,
stradanja vaša vrline radi,
tela iznurivanje,
borbu strastima protivnu,
molitvene sabore svenoćne,
suze nepresušne,
duha smirenje,
nad demonima pobede,
i sve druge darove?

O, mnoštvo svetih ljudi
osvećenih i bogomžuđenih.
O, bogoizabrane košnice
što saće načiniste
preispunjeno medom tišine
najslađim u pešterama
i pećinama Gore Svete.

Obradovanje ste Svete Trojice!
Obradovanje ste Majke Božije!
Ponos Atosa,
svetu ponosa izvorište.

Molite se Bogu
da duše naše iznađu milost".

Gospode Isuse Hriste,
Sine Božiji, molitvama svetih Tvojih,
pomiluj me grešnog.

Presveta Bogorodice, spasi me.


<< prethodna    sadržaj ]    sledeća >>

Нема коментара:

Постави коментар