OTVORENA VRATA KA OBILJU INKA ŠAMANIZAM –OTVORENA VRATA KA OBILJU
Iz razgovora sa Mirelom Vukman Neylan, iniciranom svećenicom Inka šamanizma o ritualima samoiscjeljenja, našoj ulozi u vremenu transformacije i kako svatko od nas može pomoći u ispunjenju Inka proročanstva. Objavljeno u magazinu Svjetlost, Listopad 2011. Razgovarao: Nenad Kobasić
Glavni princip Inka šamanizma zove se Ayni, koji je princip reciprociteta, Svete uzajamnosti, gdje se sve vidi kao stalna razmjena s energijama Svemira. Ništa se ne shvaća kao posjedovanje, već kao izmjena i razmjena. Na primjer, ako imaš moć ili znanje nije bit u akomuliranju toga već u prenošenju i razmjeni. Nešto si uzeo pa ćeš nešto dati i obrnuto. Prema mentalitu Inka šamana, ako dvoje ljudi trče na vrh brda oni to vide kao igru, a ne kao rivalstvo. Onaj tko stigne prvi ima zadatak podučiti onog koji je stigao kasnije, kako bi mu pomogao da možda on sljedeći put stigne prvi. Ako si ti napredniji, uvjetno rečeno, onda je tvoj zadatak pomoći onome tko nije takav da stigne na isti nivo. Ako si nešto dao nekoj osobi dobit ćeš nešto zauzvrat. Ne zato što ti to očekuješ već zato što je to prirodan zakon stvarnosti. Dakako, kad daješ trebaš davati bezuvijetno, ne očekujući nikakvu zahvalu niti pohvalu. Ayni nas uči da osvijestimo i usavršimo to umjeće davanja (velikodušnost) i primanja (poniznost) jer ćemo se na taj način otvoriti stalnom protoku vitalne energije i otvoriti vrata izobilju.
Kansay, slijedeći princip Inka šamanizma, govori nam da je sve, cijeli univerzum, pun svjesne energije koja se u obilju nalazi svuda oko nas i čeka da je mi krenemo koristiti. Mi smo savršena bića koja žive u svijetu materijalnog i energetskog izobilja. To obilje možemo koristiti u skladu sa svojim potrebama i razmjenjivati to što mi „imamo“ s drugima. Taj koncept ne poznaje nešto poput prvotnog grijeha. Inka šamanizam ne vidi svijet kao neku manjkavost ili entropiju, kao i svaki drugi šamanizam, sve vidi kao energiju. Njihov koncept ne svrstava stvari niti energije na dobre, loše, pozitivne, negativne, zle… Ono što bi drugi nazvali negativnom energijom, oni to shvaćaju kao tešku energiju (Hoocha). Teška je energija jednostavno sve ono što nam ne odgovara. Dok je ono što je dobro za nas i što nam pogoduje rafinirana, svjetlosna, profinjena ili lagana energija (Sami). Zanimljiv je koncept da je, izvan te dualnosti, nešto što je nekome teška energija u isto vrijeme nekome drugome laka. U prirodi je to prisutno kao CO2 koji je ljudima teška energija, dok je biljkama laka.
Cjelokupno znanje Inka šamana, bavi se načinima takve koegzistencije teške i lagane energije, kao i usklađivanjem muške i ženske energije. U našem kozmosu sve egzistira u savršenom skladu Ayni, sve je u konstantnoj izmjeni energije. Mi ljudi smo jedina bića koja proizvode tešku energiju. Imamo slobodu izbora, te često odbijamo primiti, prihvatiti ili davati i time proizvodimo tešku energiju. Znači, ako smo tužni, depresivni ili u boli to se ne shvaća kao negativna, već kao teška energija. Inka šamanizam nas zapravo uči kako transformirati tu tešku energiju u laganu energiju. Svi mi tu sposobnost imamo su sebi, samo je trebamo probuditi. Transformirajući teške energije u lake, usklađujemo svoje energetsko polje što nam donosi postizanje sklada unutar sebe i unutar našeg okoliša. Kada smo tako balansirani niti stres se za nas ne lijepi. Konačno, na nama je da odlučimo hoćemo li biti u teškoj ili laganoj energiji.
Rad sa energijama Inka šamanizma vrlo su jednostavne tehnike. Postoje tri glavne tehnike. Lijevi, desni i srednji smjer. Desni se odnosi na muški princip, na mušku stranu koja je logična, strukturalna i koja je mistična, što za šamane znači mogućnost povezivanja sa duhovnim svijetom oko nas, izvan našeg energetskog polja. Lijeva strana predstavlja žensku stranu, iscjeljenje, intuitivnost i magičnost, našu individualnost i naš unutarnji svijet.. Postoji i treći, srednji put, koji predstavlja izmjenu te lijeve i desne strane i onoga što se nalazi izvan i unutar nas. Slično kao i istočna učenja govore o auri, Inka šamanizam podučava da svatkoi sve oko sebe ima energetski mjehur, a pomoću ova tri principa mi doživljavamo ono što je unutar tog mjehura, ono što je unutar tog mjehura, kao i ono što je duboko u nama.
Način na koji Inka šamani percipiraju naše tijelo slično je opet istočnjačkom sustavu čakri, ali oni to vide kao pojaseve. Svaki pojas ima i svoj centar što oni zovu oko i nalazi se baš na mjestu gdje se nalaze i glavne čakre. Prvi pojas ide od koljena do kuka i povezan je sa elementom Vode i crnom bojom. Crveni pojas ide od kuka do ispod solarnog pleksusa, a povezan je sa elementom Zemlje. Oko ili centar tog pojasa nalazi se u pupku. Zlatni pojas prostire se od solarnog pleksusa i povezan je sa Suncem. Pojas koji obuhvaća područje grla povezan je sa vjetrom i mjesecom, a boja mu je srebrna. Ljubičasti, peti pojas, sastoji se od tri centra koja se nalaze na mjestu naša dva fizička oka i na mjestu čela. Svako naše fizičko oko je i spiritualno oko, ako naučimo pravilno kroz njih gledati. Tako je naše lijevo oko magično, a desno mistično. Dakle sa, ima pet pojaseva, a sa očima opet ispada sedam čakri.
Postoje tri osnovne tehnike kojima čistimo naš mjehur energije, naše energetsko polje. Primamo (uzimamo) laganu energiju iz kozmosa. Time automatski potiskujemo nakupljenu tešku energiju prema zemlji, kao naš prinos, jer zemlja se hrani našom teškom energijom. Ljudska bića zapravo su spojnice preko kojih energija iz kozmosa, nakon transformacije završava u zemlji. Druga je tehnika „jedenja teške energije“, a koristimo je da bi transformirali tešku energiju unutar našeg mjehura energije, kao i tešku energiju drugih ljudi. Treća je tehnika kojom započinjemo Ayni (reciprocitet) s Majkom Zemljom. Naime, kako smo prethodno prenjeli zemlji svoju tešku energiju, sada imamo pravo pitati zemlju da nas napuni svojom rafiniranom energijom koju ona također posjeduje. Na taj način, svakodnevno održavamo energetsku higijenu našeg energetskog tijela, energetskog polja. Istovremeno, koristeći te tehnike, ostvarujemo svijestan kontakt s vitalnim, živim energijama koje nas okružuju i primjenjujemo Ayni, princip reciprociteta.
Što se događa ako čovjek zadržava svoju tešku energiju? Stvara se zastoj u protoku energije. Možemo to zamisliti kao protok čiste vode koji nesmetano teče. Ako na tom protoku napravimo barijeru voda neće više moći teči i ubrzo će se pogoršati kvaliteta te vode, zaprljati će se i početi neugodno mirisati. Kad uklonimo tu barijeru, voda će ponovno početi teči i postati čista. Isto tako, ako zadržavamo tešku energiju, postoji barijera slobodnom protoku energije i tako nastaje bolest. Naime, nije loše da smo tijekom života suočenis raznimvrstama osjećaja i emocija. Ono što moramo naučiti je da to znamo, poput male djece, otpustiti. U prirodi se i pokraj životinja osjećamo bolje, jer se automatski punimo potrebnom lakom energijom. Tešku energiju gomilamo u sebi ako nekog mrzim, more nas teške misli…
Inka šamanizam razlikuje sedam stupnjeva duhovnog razvoja. Od prvog do trećeg stupnja vrijeme je neke vrste odrastanja. Na trećem stupnju, naime, netko već može biti moćan šaman ali je i dalje ulovljen u svijetu dobra i zla. Prosuđuje ovo je dobro, ovo je loše, ovo je pozitivno, ovo je negativno… Četvrti stupanj donosi spoznaju da ništa po sebi nije dobro ili loše. Ono što je loše jednoj osobi ne mora nužno biti loše za drugu. Ono što si mislio da je loše, poslije ispadne dobro. Sve ovisi gdje je tvoja svijest. Na toj, četvrtoj razini svijesti, uviđaš da sve ima svoje mjesto i ako nešto doživljavaš kao negativno to trebaš prepoznati i pustiti iz sebe i opet dozvoliti taj nesmetani protok energije. Suradnja a ne rivalstvo, to je ono što Inka šamani vide kao naš veliki zadatak u ovom razdoblju.Mi kao čovječanstvo smo sada na trećem nivou gdje je individualnost sve – početak i kraj. No jedino kao svjesna zajednica možemo nadići klopku dualnosti. Na četvrtom nivou postoji svjesnost da je sve energija koja je laka i teška, a ne dobra i zla. Na petom nivou naša će kolektivna svijest još više porasti. Šamani trenutačno nedaju detalje kako če to biti, ali predviđaju kao najavu tog doba pojavu velikih iscjeljiteljau Peruu. Njihove iscjetiteljske moći nadilazit će sva naša poimanja o tome što može učiniti jedan iscjelitelj. Nakon tih iscjelitelja otvara se put za šestu razinu svijesti koja donosi opet velike učitelje kao što su bili Budha, Muhamed… Oni to zovu povratak Inka. Sedmi stupanj je stupanj kreatora, najvišeg kreativnog principa – stupanj Izvora.
Andski šamani kažu: Sljedite vlastite tragove, učite iz rijeke, stabla i stijena. Učite i poštujte i Krista i Buddhu i svoju braću i sestre. Poštujte Majku Zemlju i Velikog Duha. Poštujte sebe i sve stvoreno. Oni tvrde da smo svi mi šamani i da potencijal postoji u svima. Kada je u tebi posijano Inka sjeme moraš odlučiti kako ćeš ga dalje koristiti.
Via Liberum
Нема коментара:
Постави коментар