Kreativni ljudi češće govore NE
Još u djetinjstvu nas uče da nije pristojno da kažemo “ne”, pa trošimo svoje vrijeme nepažljivo. Tako je zajednička odlika svih kreativaca u načinu na koji provode svoje vrijeme. Bez obzira šta oni rekli, skoro svi kreativci najviše uživaju u radu. Ako biste i vi najradije proveli dan radeći na nečemu što vas ispunjava, onda spadate u ovu grupu…
Jedan mađarski profesor psihologoije htio je da intervjuiše brojne poznate ličnosti koje se bave kreativnim poslom, povodom knjige na kojoj je radio. Interesantan je broj ljudi koji su odbili da učestvuju u njegovom projektu. Pogledajte šta su mu odgovorili neki od najznačajnih „kreativaca“:
Piter Druker, pisac, profesor: „Jedna od tajni produktivnosti (kažem “produktivnost” jer ne vjerujem u kreativnost) nalazi se u tome da posjedujete baš veliku korpu za smeće, u koju bacate SVE poruke kao što je Vaša – produktivnost se, po mom iskustvu bazira na tome da nipošto NE dajem savjete ljudima kako da rade neki posao, već im dozvoliti da otkriju u čemu su dobri i pustiti ih da rade taj posao koji je u skladu sa njihovim sposobnostima i mogućnostima.
Sol Belou 1915 – 2005, pisac (odgovor njegove dugogodišnje sekretarice): “ Mogu da Vas obavijestim da je g-din Belou bio kreativan i u drugoj polovini života, dijelom, jer nije želio da bude dio nečijih istraživanja”.
Ričard Avedon, fotograf: “Izvinite – nemam vremena”.
Vrijeme je materijal od kog se razvija kreativnost jer je potrebno vrijeme za rad, rješavanje problema, promišljanje, usavršavanje – I na kraju, kreaciju. A to se radi uvijek, svakog dana – ne postoji odmor za kreativce. To je navika, potreba, opsesija – zajednička odlika svih kreativaca je u tome kako provode svoje vrijeme. Bez obzira šta Vam oni rekli, skoro svi kreativci najviše uživaju u radu. Ne postoji uspjeh preko noći, već naporan rad, koji se odvija i tokom noći, a koji rezultira kreativnošću.
Nismo naučeni kada da kažemo “ne”, pa trošimo svoje vrijeme nepažljivo. U djetinjstvu nas uče da kažemo “ne” nepoznatim ljudima koji nam nude slatkiše. “Još samo ovaj intervju, još jedan izlazak, bioskop, večera sa prijateljima… Koliko ću manje stvarati ako ne kažem “ne?” Ljudi koji stvaraju znaju da kažu “ne” i spremni su da snose posljedice zbog svog anti-društvenog ponašanja, jer je svijet za njih “nepoznati čovjek sa slatkišima”. Poznati pisac Čarls Dikens je jednom odbio poziv svog prijatelja, na druženje, a koji se smrtno uvrijedio i u njihovoj prepisci, Čarls mu odgovara: “Kažu mi da je to samo pola sata, kratko popodnevno druženje, ali ljudi ne znaju da je teško kontrolisati kreativni proces koji nekad traje čitav dan i prekinuti na pet minuta, pa se onda vratiti na staro. Žao mi je što misliš da samo ne želim da te vidim…”.
“Ne” nije poželjna društvena osobina, to je “nevaspitano”, “dosadno”, “sebično”… ali to je ono što čuva naše vrijeme, ali sa tim ne treba ni pretjerivati.
Businessinsider.com
Piter Druker, pisac, profesor: „Jedna od tajni produktivnosti (kažem “produktivnost” jer ne vjerujem u kreativnost) nalazi se u tome da posjedujete baš veliku korpu za smeće, u koju bacate SVE poruke kao što je Vaša – produktivnost se, po mom iskustvu bazira na tome da nipošto NE dajem savjete ljudima kako da rade neki posao, već im dozvoliti da otkriju u čemu su dobri i pustiti ih da rade taj posao koji je u skladu sa njihovim sposobnostima i mogućnostima.
Sol Belou 1915 – 2005, pisac (odgovor njegove dugogodišnje sekretarice): “ Mogu da Vas obavijestim da je g-din Belou bio kreativan i u drugoj polovini života, dijelom, jer nije želio da bude dio nečijih istraživanja”.
Ričard Avedon, fotograf: “Izvinite – nemam vremena”.
Đerđ Ligeti, kompozitor (odgovor njegove sekretarice): “ On je kreativan i zato ima vrlo gust raspored. Tako da je razlog, zbog kog želite da istražujete njegov kreativni proces, ujedno i razlog zbog kog on nema vremena da Vam pomogne u vašem radu. Takođe, žao mu je što ne može da Vam lično odgovori jer naporno radi na kompoziciji koja će izaći na jesen”.
Mađarski profesor je pozvao 275 ljudi da učestvuju u istraživanju, a jednoj trećini je odgovor bio negativan zbog nedostatka vremena. Druga trećina mu nije ništa odgovorila. Možemo samo pretpostaviti da je njihov razlog takođe, nedostatak vremena.Vrijeme je materijal od kog se razvija kreativnost jer je potrebno vrijeme za rad, rješavanje problema, promišljanje, usavršavanje – I na kraju, kreaciju. A to se radi uvijek, svakog dana – ne postoji odmor za kreativce. To je navika, potreba, opsesija – zajednička odlika svih kreativaca je u tome kako provode svoje vrijeme. Bez obzira šta Vam oni rekli, skoro svi kreativci najviše uživaju u radu. Ne postoji uspjeh preko noći, već naporan rad, koji se odvija i tokom noći, a koji rezultira kreativnošću.
Nismo naučeni kada da kažemo “ne”, pa trošimo svoje vrijeme nepažljivo. U djetinjstvu nas uče da kažemo “ne” nepoznatim ljudima koji nam nude slatkiše. “Još samo ovaj intervju, još jedan izlazak, bioskop, večera sa prijateljima… Koliko ću manje stvarati ako ne kažem “ne?” Ljudi koji stvaraju znaju da kažu “ne” i spremni su da snose posljedice zbog svog anti-društvenog ponašanja, jer je svijet za njih “nepoznati čovjek sa slatkišima”. Poznati pisac Čarls Dikens je jednom odbio poziv svog prijatelja, na druženje, a koji se smrtno uvrijedio i u njihovoj prepisci, Čarls mu odgovara: “Kažu mi da je to samo pola sata, kratko popodnevno druženje, ali ljudi ne znaju da je teško kontrolisati kreativni proces koji nekad traje čitav dan i prekinuti na pet minuta, pa se onda vratiti na staro. Žao mi je što misliš da samo ne želim da te vidim…”.
“Ne” nije poželjna društvena osobina, to je “nevaspitano”, “dosadno”, “sebično”… ali to je ono što čuva naše vrijeme, ali sa tim ne treba ni pretjerivati.
Businessinsider.com
Slični članci
Opet nemam šta da obučem!
Probudite usnulu maštovitost
Pop-art u vašem domu
Umjetnost i psiha (Frida Kahlo)
Magdalena Carmen Frida Kahlo, meksička umjetnica, rođena je 6. jula 1907. godine u mjestu Kojoakan. Bila je kćerka njemačkog slikara i fotografa jevrejskog porijekla Wilhelma Kahlo
26 vrata koja izgledaju kao da vode u neki drugi svijet
Ulazna vrata na kućama i zgradama najčešće su sasvim obična, dosadna, jednolična, urađena po šablonu i ne privlače nam pažnju niti nam šalju neku poruku. Ali, ne mora biti tako.
Tagovi :
Нема коментара:
Постави коментар