Shamani su u mnogim krajevima svijeta - od Papue Nove Gvineje, Sibira i Afrike do Amazona i peruanskih Anda - posrednici izmedu ljudi i tajanstvenog svijeta duhovnih bica. Najvaznija im je zadatak lijecenje, tjeranje zlih sila i pomoc u teskim zivotnim situacijama. Tajna znanje o pravilnoj upotrebi magijskih vjestina, u pravilu, posjeduju posebni ljudi. Bilo da su ta znanja stekli iz vlastitih iskustava - posmatrajuci sami sebe i proucavajuci prirodne fenomene i manifestacije tajanstvenih sila - ili ih je u to uputio neki vrac ili ucitelj, njihova je zadaca posredovanje izmedu duhovnog i stvarnog svijeta. Posredovanje ne znaci da on smije upotrebljavati pokrete ili "osjecanja" natprirodnih sila da bi ih u odredeno vrijeme upotrijebio u neke svrhe, recimo, u uspjeh nekoga pothvata. Oni mogu upravljati i usmjeravati prirodne sile i stoga je na njima posebna odgovornost.
Moć crne i bijele magijeU stara su vremena vjestice i magi, uz pomoc odredenih ceremonija i Rijeci moci, mogli izazivati kisu i vremenske nepogode, kontrolirali su demone i bolesti, a mogli su proricati i uticati cak i na sudbinu pojedinaca. Pa i danas, zahvaljujuci tajnim znanjima koja su prenosena sa koljena na koljeno, pojedinci raspolazu nevjerovatnim magijskim mogucnostima. Oni mogu upropastiti covjeka, ali i darovati mu snagu, zdravlje i svekoliko blagostanje. Zavisno da li se koristi za dobro covjeka ili protiv njega, danas se magija dijeli na bijelu i crnu. U proslosti, kako se navodi i u nekim svetim knjigama, pored bijele i crne, postojala je i crvena magija, ali se o njoj danas ne zna mnogo. Kako savremeni magi, zahvaljujuci magijskim obredima, mogu izazivati, povezivati i usmjeravati prirodne sile, oni jednako mogu podsticati, pripomagati ali i stetiti. Podsticanje, osnazivanje i zastita je karakteristika bijele magije. Ona covjeku cini dobro, zeli ga zastititi, podrzati, ohrabriti, ojacati i odrzati. Nasuprot tome, biti zaodestruktivan, nemilosrdan, pakostan i stetan po covjeka - to je cilj crne magije. Ponekad nije lako napraviti razliku izmedu bijele i crne magije. I to ne samo zato sto i jedna i druga upootrebljavaju slicne ili iste "instrumente", kao sto su kletve, zakletve, obredni rituali, simboli i snaga misli, nego i zato sto je i njihovo djelovanje vrlo tesko razdijeliti jedno od drugog. Jer, sta je za covjeka dobro a sta lose?!... Ko to, osim Boga, moze posjedovati takav pregeled ljudskog zivota da bi mogao biti potpuno siguran da li ce mu sutra, u nekoj nepredvidivoj situaciji, neko magijsko djelovanje - prijati ili skoditi?!... Zar se iznenadna sreca, pod odredenim negativnim okolnostima, ne moze pretvoriti u svoju suprotnost?!... U nesrecu! Istinski bijeli mag zbog toga rijetko ce prizivati i usmjeravati nevidljive sile u pravcu dobitka, slave i moci. To su podrucja crne magije. Bijeli mag se nece - izuzev samu u posebnim prilikama - petljati u meduljudske odnose, posebno ne u musko-zenske i porodicne odnose. Nece uciniti nista da u covjeku probudi zavist, strast, zlocu, uobrazenost, oholost, mrznju, ljubomoru, traganje za uzitokom ili glupost. Nece u njemu izazivati prenaglasenu znatizelju. Ali ce se zato svim svojim mocima boriti i podsticati nevidljive sile koje covjeku mogu da donesu zdravlje, razum, inteligenciju, srecu, ucenost, plemenitost, moralnost, odgovornost i unutrasnju slobodu.
Izvori magijske moćiNe treba posebno ni isticati da su izvori magijske snage osnovica za svako magijsko djelovanje. Bez njih se nista ne bi moglo uciniti. Gdje se ti izvori skrivaju? Pojedinacno ih je moguce razlikovati ovako: · Predmeti koji su izuzetno stari. Predmeti od prirodnih materijala ciji su oblik ili grada neobicni, bizarni, izuzetno tvrdi, sposobni da se suprotstavljaju i postojani. Tu spada obicno, poludrago i drago kamenje ali i mnogi predmeti od metala, koze ili krzna; od tvrdog drveta, od kosti, zuba, rogova ili kopita; kora od ploda drveta ili samog drveta (oraha i tise, recimo); · Predmeti od prirodnih materijala ispisani svetim frazama ili Rijecima moci; predmeti koji su ukraseni nesvakidasnjim sarama ili simbolicnim predstavama (zivotinja, ljudi, bogova...), oblicima ili znakovima (kriz, krug, brojevi, zapisi...); · Neobicne stare sprave koje vise nisu u upotrebi ili relikvije: ostaci od nekog sveca - komadi njegove odjece, tijela ili ukrasa sa groba... Ovi se predmeti najcesce koriste kao amuleti ili talismani. Izvor magijske moci, pod odredenim uvjetim, moze biti sve sto ispunjava kriterij cudnog, neobicnog ili neshvatljivog. Dakle, to mogu biti: · Kultna mjesta iz prethistorije, prastaro drvece, tesko pristupacna brda ili bizarno formirani kameni oblici; · Prirodne pojave, kao sto su pomracenje Sunca i Mjeseca, zvijezde padalice i komete, nevrijeme i jaki talasi kise, gromovi, oluje, kuglaste munje, nocna svjetlost, velika vrucina; · Dogadaji u ljudima kao sto su neobicni snovi, predstave, vizije, predskazanja, neocekivani susreti s ljudima, glasine, iznenadna promjena nacina gledanja; · Okolnosti magijskog rituala: posebna koncentracija koja je potrebna za izvodenje magijskog ceremonijala; primjena i tacno redanje odredenih predmeta; aktivno sudjelovanje proizvodenjem odredenih predtsva; disciplinirano izvodenje pojedinih radnji... Izvor magijske moci moze biti, dakle, sve ono sto ostavlja utisak na covjeka i sto ga upucuje izvan granica njegovog svakodnevnog nacina zivota.
Magijski ritualMagijski obredni rituali kojima se zazivaju odredena duhovna bica po pravilu se izvode kako bi se postigao zadani cilj. Pri tome cilj moze biti nesto sasvim posebno kao sto je, na primjer, ozdravljenje bolesnog covjeka, ali moze biti i nesto sasvim obicno, kao sto je odstranjivanje obicne bradavice. Ko jos nije cuo da bradavice mogu sasvim nestati za punog Mjeseca?!... Prilikom izvodenja magijskih rituala carobnjak mora posebno brizljivo paziti na red izvodenja pojedinih obrednih radnji i strogo se pridrzavati tajnog protokola i strogih uputa. Jer, u protivnom rizikuje da postane zrtva zlih duhovnih napasnika. Za razumijevanje jednog magijskog obrednog rituala bitno je sljedece: · Da bi se postigao puni ucinak potrebno je obredni ritual izvoditi u stanju potpune cistoce, redovito i ponavaljati ga u isto vrijeme i pod istim uvjetima; · Za djelotvornost odredenog rituala nije neophodno da ga ucesnici razumiju, potrebno postupati po ustaljenom protokolu; koristiti pribore i miomirise; izgovarati tajne formule i svete fraze i molitve; poznavati nacine kojima se komunicira sa duhovnim bicima; znati ih dozvati, znati im zapovijedati i zanti ih raspustiti. Smisao rituala je da se dozovu nevidljive snage (duhovna bica) i to na njihovom jeziku i da ih se umilostivi Magijski ceremonijali rijetko kada obavljaju na jeziku nase svakodnevice.Hvala,volim vas
|
Нема коментара:
Постави коментар