Vera u Sina Čovečijeg i slednjenje Njegovog puta vodi spasenju. Taj Spasitelj, Sin Čovečiji bio je i Mitra, i Zaratustra, i Pitagora, i Oziris, i Krišna, Dionisije,...
Ovo bi ljudima moglo poslužiti kao opravdanje za mnogoboštvo.
Mnogi Zeusovi Sinovi, o kojima mitovi govore, bili su utelovljenje jednog Sina, Bogočoveka Hrista. Pogledajmo šta istaknuti hrišćanski filosof Justin Mučenik (II stoleće) piše caru Antoninu o tome u svojoj 'Prvoj apologiji':
Ja mislim da si ti previše otišao u širinu sa svojim proučavanjem.Pitanje je koliko je taj Justin bio istinski Kristov sljedbenik.
Ovo bi ljudima moglo poslužiti kao opravdanje za mnogoboštvo.
Mnogi Zeusovi Sinovi, o kojima mitovi govore, bili su utelovljenje jednog Sina, Bogočoveka Hrista. Pogledajmo šta istaknuti hrišćanski filosof Justin Mučenik (II stoleće) piše caru Antoninu o tome u svojoj 'Prvoj apologiji':
Ja mislim da si ti previše otišao u širinu sa svojim proučavanjem.Pitanje je koliko je taj Justin bio istinski Kristov sljedbenik.
Aurora Aurea
14.06.2004., 15:00
J-C kaže:
» Mislim de je sam Đavo izmislio sve te mitove i legende da bi na taj način zbunio iskrene tražitelje istine.
«
Nisam za to da se zadržavamo samo na legendama i mitovima, već da vidimo šta stoji iza njih... Kao što su judejski književnici, tobožnji pismoznalci, dvorski, hramski i narodni pisari bili ti koji su izvrtali objavu i reč Neba u Palestini, istinsku povest, tako su pesnici i esejisti i epski piasci kod Helena pokrili svojim izmišljotinama i mitskim pripovestima istinu o ranijim Hristovim utelovljenjima u helenskome svet (Dionis, Apolon, Asklepije, Pitagora,...). Biografije velikog Pitagore koje su napisali Laertije, Jamblih i Porfirije sastavljene su tek nekih 5-7 stoleća posle života Pitagore Hrista. Za to vreme, normalno, mit i ljudsko dometanje su puno učinili svoje. No i iza tog dometanja, izvrtanja, mitske koprene, pronicljivo oko može videti zrnca koja svedoče za reč i delo Spasitelja u njegovim ranijim utelovljenjima.
Ovo bi ljudima moglo poslužiti kao opravdanje za mnogoboštvo.
Ako se poznaje duh Hristove Misije ne bi se zastranilo, no ukoliko bi se kao stvarno uzelo ono što danas stoji o ranijim Hristovim likovima, onda bi dakako upali u mnogoboštvo. Ja sam za to da Spasitelja pre svega tražimo u Njegovoj zadnjoj i najvišoj inkarnaciji, u liku Isusa od Nazareta, ali da ne previdjamo ni prethodne Njegove inkarnacije, jer sve one čine karike jednog lanca Veličanstvenog Dela Spasenja.
Pitanje je koliko je taj Justin bio istinski Kristov sljedbenik.
Smatram da je dosta duhovno bio jak, o čemu svedoče i njegova dela, a i živeo je u vreme kad hrišćanstvo još nije dublje degradirano. Bio je veliki borac protiv idolopoklonizma, ne ustručavajući se da ni carskim figurama kaže da su njihovi bogovi laž ('Apologija').
» Mislim de je sam Đavo izmislio sve te mitove i legende da bi na taj način zbunio iskrene tražitelje istine.
«
Nisam za to da se zadržavamo samo na legendama i mitovima, već da vidimo šta stoji iza njih... Kao što su judejski književnici, tobožnji pismoznalci, dvorski, hramski i narodni pisari bili ti koji su izvrtali objavu i reč Neba u Palestini, istinsku povest, tako su pesnici i esejisti i epski piasci kod Helena pokrili svojim izmišljotinama i mitskim pripovestima istinu o ranijim Hristovim utelovljenjima u helenskome svet (Dionis, Apolon, Asklepije, Pitagora,...). Biografije velikog Pitagore koje su napisali Laertije, Jamblih i Porfirije sastavljene su tek nekih 5-7 stoleća posle života Pitagore Hrista. Za to vreme, normalno, mit i ljudsko dometanje su puno učinili svoje. No i iza tog dometanja, izvrtanja, mitske koprene, pronicljivo oko može videti zrnca koja svedoče za reč i delo Spasitelja u njegovim ranijim utelovljenjima.
Ovo bi ljudima moglo poslužiti kao opravdanje za mnogoboštvo.
Ako se poznaje duh Hristove Misije ne bi se zastranilo, no ukoliko bi se kao stvarno uzelo ono što danas stoji o ranijim Hristovim likovima, onda bi dakako upali u mnogoboštvo. Ja sam za to da Spasitelja pre svega tražimo u Njegovoj zadnjoj i najvišoj inkarnaciji, u liku Isusa od Nazareta, ali da ne previdjamo ni prethodne Njegove inkarnacije, jer sve one čine karike jednog lanca Veličanstvenog Dela Spasenja.
Pitanje je koliko je taj Justin bio istinski Kristov sljedbenik.
Smatram da je dosta duhovno bio jak, o čemu svedoče i njegova dela, a i živeo je u vreme kad hrišćanstvo još nije dublje degradirano. Bio je veliki borac protiv idolopoklonizma, ne ustručavajući se da ni carskim figurama kaže da su njihovi bogovi laž ('Apologija').
Aurora Aurea
16.06.2004., 14:39
I krst svedoči za brojna Hristova utelovljenja
Jedan od najstarijih žrtvenih simbola u ljudskoj istoriji je krst. Slabo upućeni ga povezuju samo sa hrišćanstvom, no dati simbol je mnogo stariji od palestinskog hrišćanstva, i mnogo ranije je obožavan u raznim kultovima i religijama i podnebljima koji nisu imali dodira sa hrišćanstvom.
Osvajajući Meksiko, u hramovima i domovima domorodaca Španci su nalazili slike krsta.
Engleski moreplovac i istraživač Džems Kuk (1728.-79) mogao je videti kako urodjenici sa Novog Zelanda na grobove svojih pokojnika stavljaju krst ukrašen perima.
Vestalke, monahinje i sveštenice u starom Rimu, oko vrata su nosile krst.
Iskopavanja u Egiptu, Babilonu, Grčkoj, Persiji, Indiji i drugde, pokazala su da se prikaz krsta može naći na brojnim vazama, nadgrobnim spomenicima, novčićima,...
Budisti vekovima kao simbol imaju kukasti krst, svastiku.
Egipatski Oziris i indijski Buda su pretstavljani sa krstom.
U jednom drevnom svetilištu na Kristu, iz II milenijuma stare ere), pronadjen je mermerni krst.
Prvi kršćani su poštovali krst kao simbol Gospodnje žrtve i Ljubavi, medjutim oni nisu poput nekih pagana idolopoklonički obožavali krstove i sunčane stubove. Autor dijaloga 'Octavius', Minukije Feliks (II ili III stoleće), koji je u starijim godinama prešao u hrišćanstvo, ukazuje paganima: "Mi ne obožavamo krstove i ne želimo ih. To vi, poštujući vaše drvene bogove, obožavate i drvene krstove kao nešto što ide uz njih."
Otkuda su paganski narodi znali za krst (koji se susreće u raznim varijacijama i ornamentnim modifikacijama), i od njegovog poštovanja prešli na kultno obožavanje? Zato što je se Gospod utelovljavao u mnogim narodima, i svagda svoj život završavao na krstu, dajući simbol čovečanstvu da ako hoće ući u Carstvo Svetlosti mora razapeti svog starog čoveka, svoj ego i pogubne ljudske žudnje. I onaj ko razapne svog niskog čoveka, on uzima pobedničkog udela u Hristovom Raspeću.
Jedan od najstarijih žrtvenih simbola u ljudskoj istoriji je krst. Slabo upućeni ga povezuju samo sa hrišćanstvom, no dati simbol je mnogo stariji od palestinskog hrišćanstva, i mnogo ranije je obožavan u raznim kultovima i religijama i podnebljima koji nisu imali dodira sa hrišćanstvom.
Osvajajući Meksiko, u hramovima i domovima domorodaca Španci su nalazili slike krsta.
Engleski moreplovac i istraživač Džems Kuk (1728.-79) mogao je videti kako urodjenici sa Novog Zelanda na grobove svojih pokojnika stavljaju krst ukrašen perima.
Vestalke, monahinje i sveštenice u starom Rimu, oko vrata su nosile krst.
Iskopavanja u Egiptu, Babilonu, Grčkoj, Persiji, Indiji i drugde, pokazala su da se prikaz krsta može naći na brojnim vazama, nadgrobnim spomenicima, novčićima,...
Budisti vekovima kao simbol imaju kukasti krst, svastiku.
Egipatski Oziris i indijski Buda su pretstavljani sa krstom.
U jednom drevnom svetilištu na Kristu, iz II milenijuma stare ere), pronadjen je mermerni krst.
Prvi kršćani su poštovali krst kao simbol Gospodnje žrtve i Ljubavi, medjutim oni nisu poput nekih pagana idolopoklonički obožavali krstove i sunčane stubove. Autor dijaloga 'Octavius', Minukije Feliks (II ili III stoleće), koji je u starijim godinama prešao u hrišćanstvo, ukazuje paganima: "Mi ne obožavamo krstove i ne želimo ih. To vi, poštujući vaše drvene bogove, obožavate i drvene krstove kao nešto što ide uz njih."
Otkuda su paganski narodi znali za krst (koji se susreće u raznim varijacijama i ornamentnim modifikacijama), i od njegovog poštovanja prešli na kultno obožavanje? Zato što je se Gospod utelovljavao u mnogim narodima, i svagda svoj život završavao na krstu, dajući simbol čovečanstvu da ako hoće ući u Carstvo Svetlosti mora razapeti svog starog čoveka, svoj ego i pogubne ljudske žudnje. I onaj ko razapne svog niskog čoveka, on uzima pobedničkog udela u Hristovom Raspeću.
SLAP
16.06.2004., 21:31
Aurora Aurea kaže:
I krst svedoči za brojna Hristova utelovljenja
Jedan od najstarijih žrtvenih simbola u ljudskoj istoriji je krst. Slabo upućeni ga povezuju samo sa hrišćanstvom, no dati simbol je mnogo stariji od palestinskog hrišćanstva, i mnogo ranije je obožavan u raznim kultovima i religijama i podnebljima koji nisu imali dodira sa hrišćanstvom.
Osvajajući Meksiko, u hramovima i domovima domorodaca Španci su nalazili slike krsta.
Engleski moreplovac i istraživač Džems Kuk (1728.-79) mogao je videti kako urodjenici sa Novog Zelanda na grobove svojih pokojnika stavljaju krst ukrašen perima.
Vestalke, monahinje i sveštenice u starom Rimu, oko vrata su nosile krst.
Iskopavanja u Egiptu, Babilonu, Grčkoj, Persiji, Indiji i drugde, pokazala su da se prikaz krsta može naći na brojnim vazama, nadgrobnim spomenicima, novčićima,...
Budisti vekovima kao simbol imaju kukasti krst, svastiku.
Egipatski Oziris i indijski Buda su pretstavljani sa krstom.
U jednom drevnom svetilištu na Kristu, iz II milenijuma stare ere), pronadjen je mermerni krst.
Prvi kršćani su poštovali krst kao simbol Gospodnje žrtve i Ljubavi, medjutim oni nisu poput nekih pagana idolopoklonički obožavali krstove i sunčane stubove. Autor dijaloga 'Octavius', Minukije Feliks (II ili III stoleće), koji je u starijim godinama prešao u hrišćanstvo, ukazuje paganima: "Mi ne obožavamo krstove i ne želimo ih. To vi, poštujući vaše drvene bogove, obožavate i drvene krstove kao nešto što ide uz njih."
Otkuda su paganski narodi znali za krst (koji se susreće u raznim varijacijama i ornamentnim modifikacijama), i od njegovog poštovanja prešli na kultno obožavanje? Zato što je se Gospod utelovljavao u mnogim narodima, i svagda svoj život završavao na krstu, dajući simbol čovečanstvu da ako hoće ući u Carstvo Svetlosti mora razapeti svog starog čoveka, svoj ego i pogubne ljudske žudnje. I onaj ko razapne svog niskog čoveka, on uzima pobedničkog udela u Hristovom Raspeću.
Da se je KRIST utjelovljavao u mnogim inkarnacijama (neposredno ili preko proročke riječi) to ima smisla i po logici Božije ljubavi i ponude spasenja svim narodima u svim vremenima. Ne trebamo ništa proizvoljno prihvatiti ako imamo Istinu kao mjeru svih stvari;ako imamo prilike proučavati izvornije dokumente o životu i učenju tih avatara i isto uspoređivati sa izvornim Isus-Kristovim učenjem.
Bijedno bi bilo sa stane Neba ako bi samo nekoliko posto ljudske povjesti bilo pokriveno neokrnjenim proročkim objavama.
I krst svedoči za brojna Hristova utelovljenja
Jedan od najstarijih žrtvenih simbola u ljudskoj istoriji je krst. Slabo upućeni ga povezuju samo sa hrišćanstvom, no dati simbol je mnogo stariji od palestinskog hrišćanstva, i mnogo ranije je obožavan u raznim kultovima i religijama i podnebljima koji nisu imali dodira sa hrišćanstvom.
Osvajajući Meksiko, u hramovima i domovima domorodaca Španci su nalazili slike krsta.
Engleski moreplovac i istraživač Džems Kuk (1728.-79) mogao je videti kako urodjenici sa Novog Zelanda na grobove svojih pokojnika stavljaju krst ukrašen perima.
Vestalke, monahinje i sveštenice u starom Rimu, oko vrata su nosile krst.
Iskopavanja u Egiptu, Babilonu, Grčkoj, Persiji, Indiji i drugde, pokazala su da se prikaz krsta može naći na brojnim vazama, nadgrobnim spomenicima, novčićima,...
Budisti vekovima kao simbol imaju kukasti krst, svastiku.
Egipatski Oziris i indijski Buda su pretstavljani sa krstom.
U jednom drevnom svetilištu na Kristu, iz II milenijuma stare ere), pronadjen je mermerni krst.
Prvi kršćani su poštovali krst kao simbol Gospodnje žrtve i Ljubavi, medjutim oni nisu poput nekih pagana idolopoklonički obožavali krstove i sunčane stubove. Autor dijaloga 'Octavius', Minukije Feliks (II ili III stoleće), koji je u starijim godinama prešao u hrišćanstvo, ukazuje paganima: "Mi ne obožavamo krstove i ne želimo ih. To vi, poštujući vaše drvene bogove, obožavate i drvene krstove kao nešto što ide uz njih."
Otkuda su paganski narodi znali za krst (koji se susreće u raznim varijacijama i ornamentnim modifikacijama), i od njegovog poštovanja prešli na kultno obožavanje? Zato što je se Gospod utelovljavao u mnogim narodima, i svagda svoj život završavao na krstu, dajući simbol čovečanstvu da ako hoće ući u Carstvo Svetlosti mora razapeti svog starog čoveka, svoj ego i pogubne ljudske žudnje. I onaj ko razapne svog niskog čoveka, on uzima pobedničkog udela u Hristovom Raspeću.
Da se je KRIST utjelovljavao u mnogim inkarnacijama (neposredno ili preko proročke riječi) to ima smisla i po logici Božije ljubavi i ponude spasenja svim narodima u svim vremenima. Ne trebamo ništa proizvoljno prihvatiti ako imamo Istinu kao mjeru svih stvari;ako imamo prilike proučavati izvornije dokumente o životu i učenju tih avatara i isto uspoređivati sa izvornim Isus-Kristovim učenjem.
Bijedno bi bilo sa stane Neba ako bi samo nekoliko posto ljudske povjesti bilo pokriveno neokrnjenim proročkim objavama.
Aurora Aurea
17.06.2004., 16:57
Pogledajmo kako Godfri Higgins u svome delu 'Apokalipse' govori o sličnostima života Isusa Hrista i Pitagore Hrista:
"Первым странным обстоятельством в истории Пифагора при сравнении ее с жизнью Иисуса было то, что они были уроженцами почти одной и той же местности. Пифагор родился в Сидоне, а Иисус в Вифлееме, оба города в Сирии. Отец Пифагора, как и отец Иисуса, был пророчески извещен о том, что у него родится сын, который явится благодетелем человечества. Оба родились в то время, когда их родители были вне дома. Иосиф и его жена были на пути в Вифлеем для уплаты налогов, а отец и мать Пифагора путешествовали из Самоса, своей резиденции, в Сидон по делам. Пифазис, мать Пифагора, имела соитие с духом бога Аполлона, или Бога Солнца (конечно, это был, наверняка, святой дух, а в случае с Иисусом был Святой Дух), который впоследствии явился к ее мужу и сказал ему, что тот не должен возлегать с женой все время ее беременности - история та же самая, по сути, что случилась с Иосифом и Марией. Из-за этих обстоятельств Пифагор был известен под тем же именем, что и Иисус, а именно как сын Бога, и люди верили, что Он был Божественно вдохновлен".
Oba Hristosa su rodjena u Siriji: Pitagora u Sidonu a Isus u Betlehemu. I Pitagorin otac je preko proroka obavešten da će njegov sin biti veliki duh. Ova Svetitelja su rodjena van kuće. Isus na putu za Betlehem, a Pitagora na putu od Samosa u Sidon. Pitagorina majka je začela nadahnuta od solarnog boga Apolona, a blažena Marija od Duha Svetog. I Isus i Pitagora su nazivani Sinovi Božiji, gledano je i potvrdjivano u njima Božanstvo.
http://obretenie.narod.ru/txt/pifagor/pifagor1.jpg
http://obretenie.narod.ru/txt/pifagor/pifagor1.jpg
"Первым странным обстоятельством в истории Пифагора при сравнении ее с жизнью Иисуса было то, что они были уроженцами почти одной и той же местности. Пифагор родился в Сидоне, а Иисус в Вифлееме, оба города в Сирии. Отец Пифагора, как и отец Иисуса, был пророчески извещен о том, что у него родится сын, который явится благодетелем человечества. Оба родились в то время, когда их родители были вне дома. Иосиф и его жена были на пути в Вифлеем для уплаты налогов, а отец и мать Пифагора путешествовали из Самоса, своей резиденции, в Сидон по делам. Пифазис, мать Пифагора, имела соитие с духом бога Аполлона, или Бога Солнца (конечно, это был, наверняка, святой дух, а в случае с Иисусом был Святой Дух), который впоследствии явился к ее мужу и сказал ему, что тот не должен возлегать с женой все время ее беременности - история та же самая, по сути, что случилась с Иосифом и Марией. Из-за этих обстоятельств Пифагор был известен под тем же именем, что и Иисус, а именно как сын Бога, и люди верили, что Он был Божественно вдохновлен".
Oba Hristosa su rodjena u Siriji: Pitagora u Sidonu a Isus u Betlehemu. I Pitagorin otac je preko proroka obavešten da će njegov sin biti veliki duh. Ova Svetitelja su rodjena van kuće. Isus na putu za Betlehem, a Pitagora na putu od Samosa u Sidon. Pitagorina majka je začela nadahnuta od solarnog boga Apolona, a blažena Marija od Duha Svetog. I Isus i Pitagora su nazivani Sinovi Božiji, gledano je i potvrdjivano u njima Božanstvo.
http://obretenie.narod.ru/txt/pifagor/pifagor1.jpg
http://obretenie.narod.ru/txt/pifagor/pifagor1.jpg
Aurora Aurea
17.06.2004., 22:09
Isus i Marduk: pobednici nad Ognjenim Zmajem
Sveti apostol Jovan u svojoj 'Prvoj poslanici' ukazuje za Hrista Svetlonošu: ".... Sin Božiji je se javio da razori dela Djavolova." (3, 8), da donese Božiji Oganj kojim će spaliti Ognjenu Aždaju, Oca Laži, Razgoritelja onog niskog i pogubnog u čoveku. - Sam Gospod svedoči da je pobedio svet, satanski svet, njegove izazove i laži. 'Apokalipsa po Jovanu' govori o završnoj Hristovoj pobedi nad Knezom ovoga sveta, koji se naziva Stara Zmija i slika kao Ognjena Aždaja.
Drevne pripovesti takodje govore o Božijim sinovima koji pobedjuju Aždaju i Haos.
Djainizam, u kome su delovali mnogi avatari, mnogi Božiji poslanici, potiče id epiteta njegovog začetnika - Jina, što znači 'pobednik', I za Budu se kaže da je pobedio ono ljudsko u sebi i svet. Svi istinski svetitelji su učili da je pobeda nad samim sobom najveća pobeda. Onaj ko pobedi ljudsko, on pobedjuje i satanski svet, satansko ruho kojim je obavijena Božija Zemlja.
Bog Svetlosti, Apolon, pobedjuje zmaja Pitona. U rimskom nacionalnom epu "Metamorfoze" Publije Ovidije Nason peva:
"Tada preko volje svoje i tebe porodi zemlja,
Pitone, golemi zmaju nečuveni, narodu novom
strašilo, jer si na gori toliko zauzimao mesta.
Bog strelonosni, koji dotada samo je brze
srne i divokoze streljao, ubi Pitona
hiljadu pustivši u njega strela i skoro ispraznivši
tulac; iz rana krv je aždaju oblila crna." (I,438-444)
U vedskoj misli bog Indra ubija Vrtu, zmijolikog besa koji je vode držao zarobljenima.
Marduk, bog drevnih Babilonaca, održavatelj majke zemlje, ubija aždaju Tiamet (sumerska Kuru, odnosno Asaga). Tako sumersko-akadski ep o stvaranju - 'Enuma Eliš' opisuje borbu svetlonosca Marduka i aždaje Tiamet:
"Potom se primaknu, Tiamet i Marduk, od bogova mudriji svih,
jedno na drugo oni se bace, za borbu zgrabe.
Gospod svoju razvije mrežu, umota nju.
Zloslutni vetar što hodiše za njima, on na nju pusti;
kad Tiamet svoja otvori usta, hoteći proždreti njega,
on u njih, Zloslutni utera vetar, da usta ne zatvori svoja.
Vetrovi strašni, utrobu naduše njoj.
Njeno nadme se telo; odveć se usta otvore njoj.
U usta odape strelu, utrobu razori njoj,
nutrinu zdrobi, rascepa srce.
Potom je svladavši, život joj uze.
Leš joj na zemlju baci, na njega stane." (IV, 93-104)
Božiju Božijih Hristosa i apostola sa silama Haosa i Tame mitovi i legende su kasnije interpretirale kao borbu bogova sa raznim nemanima i aždajama.
Za Marduka se kaže da je mudriji od svih bogova (II, 55). Apostol Pavle za Hrista kaže da je u Njemu svo blago Mudrosti i Znanja. - Marduk se naziva spasiteljem; to je dobro poznat naziv i za Hrista, koji je doneo i omogućio Spasenje svima. Marduk se prikazuje kao bog svetlosti (V, 101): "Sunčano dete, zbilja je on, medju bozima prozvan tako! Neka svagda hodi u sjaju svetla svog!" (V, 128-129) Isus takodje sebe osvedočuje kao Svetlost svetu, kao sunce Pravednosti i Ljubavi, kao Svetlost kojom i pod kojom treba ići ka pobedi. - Dalje, Stvoritelj Marduk se prikazuje kao gospodar Neba i Zemlje; Hrist kroz Koga je Sve stvoreno pokazuje se kao viši od svega, kao Gospodstveni Duh koji sve ispunjava: i Nebo i Zemlju. - Marduk je "gospodar bogova neba i zemlje" ( (VI, 140); Hrist je Kralj nad duhovnim kraljevima, Prvosveštenik nad svetim Božijim sveštenicima. - Za Marduka se iznosi: "Njegovo srce široko je, duh uzvišen. Grešnika i svetogrdja, gnuša se on." (VII, 155-156). Za Svetog Jednog, Hrista Isusa, kaže se da nema ništa zajedničko sa Tamom, i da samo sveti životom mogu prebivati sa Njim, u Njegovoj Svetlosti.
Sveti apostol Jovan u svojoj 'Prvoj poslanici' ukazuje za Hrista Svetlonošu: ".... Sin Božiji je se javio da razori dela Djavolova." (3, 8), da donese Božiji Oganj kojim će spaliti Ognjenu Aždaju, Oca Laži, Razgoritelja onog niskog i pogubnog u čoveku. - Sam Gospod svedoči da je pobedio svet, satanski svet, njegove izazove i laži. 'Apokalipsa po Jovanu' govori o završnoj Hristovoj pobedi nad Knezom ovoga sveta, koji se naziva Stara Zmija i slika kao Ognjena Aždaja.
Drevne pripovesti takodje govore o Božijim sinovima koji pobedjuju Aždaju i Haos.
Djainizam, u kome su delovali mnogi avatari, mnogi Božiji poslanici, potiče id epiteta njegovog začetnika - Jina, što znači 'pobednik', I za Budu se kaže da je pobedio ono ljudsko u sebi i svet. Svi istinski svetitelji su učili da je pobeda nad samim sobom najveća pobeda. Onaj ko pobedi ljudsko, on pobedjuje i satanski svet, satansko ruho kojim je obavijena Božija Zemlja.
Bog Svetlosti, Apolon, pobedjuje zmaja Pitona. U rimskom nacionalnom epu "Metamorfoze" Publije Ovidije Nason peva:
"Tada preko volje svoje i tebe porodi zemlja,
Pitone, golemi zmaju nečuveni, narodu novom
strašilo, jer si na gori toliko zauzimao mesta.
Bog strelonosni, koji dotada samo je brze
srne i divokoze streljao, ubi Pitona
hiljadu pustivši u njega strela i skoro ispraznivši
tulac; iz rana krv je aždaju oblila crna." (I,438-444)
U vedskoj misli bog Indra ubija Vrtu, zmijolikog besa koji je vode držao zarobljenima.
Marduk, bog drevnih Babilonaca, održavatelj majke zemlje, ubija aždaju Tiamet (sumerska Kuru, odnosno Asaga). Tako sumersko-akadski ep o stvaranju - 'Enuma Eliš' opisuje borbu svetlonosca Marduka i aždaje Tiamet:
"Potom se primaknu, Tiamet i Marduk, od bogova mudriji svih,
jedno na drugo oni se bace, za borbu zgrabe.
Gospod svoju razvije mrežu, umota nju.
Zloslutni vetar što hodiše za njima, on na nju pusti;
kad Tiamet svoja otvori usta, hoteći proždreti njega,
on u njih, Zloslutni utera vetar, da usta ne zatvori svoja.
Vetrovi strašni, utrobu naduše njoj.
Njeno nadme se telo; odveć se usta otvore njoj.
U usta odape strelu, utrobu razori njoj,
nutrinu zdrobi, rascepa srce.
Potom je svladavši, život joj uze.
Leš joj na zemlju baci, na njega stane." (IV, 93-104)
Božiju Božijih Hristosa i apostola sa silama Haosa i Tame mitovi i legende su kasnije interpretirale kao borbu bogova sa raznim nemanima i aždajama.
Za Marduka se kaže da je mudriji od svih bogova (II, 55). Apostol Pavle za Hrista kaže da je u Njemu svo blago Mudrosti i Znanja. - Marduk se naziva spasiteljem; to je dobro poznat naziv i za Hrista, koji je doneo i omogućio Spasenje svima. Marduk se prikazuje kao bog svetlosti (V, 101): "Sunčano dete, zbilja je on, medju bozima prozvan tako! Neka svagda hodi u sjaju svetla svog!" (V, 128-129) Isus takodje sebe osvedočuje kao Svetlost svetu, kao sunce Pravednosti i Ljubavi, kao Svetlost kojom i pod kojom treba ići ka pobedi. - Dalje, Stvoritelj Marduk se prikazuje kao gospodar Neba i Zemlje; Hrist kroz Koga je Sve stvoreno pokazuje se kao viši od svega, kao Gospodstveni Duh koji sve ispunjava: i Nebo i Zemlju. - Marduk je "gospodar bogova neba i zemlje" ( (VI, 140); Hrist je Kralj nad duhovnim kraljevima, Prvosveštenik nad svetim Božijim sveštenicima. - Za Marduka se iznosi: "Njegovo srce široko je, duh uzvišen. Grešnika i svetogrdja, gnuša se on." (VII, 155-156). Za Svetog Jednog, Hrista Isusa, kaže se da nema ništa zajedničko sa Tamom, i da samo sveti životom mogu prebivati sa Njim, u Njegovoj Svetlosti.
Aurora Aurea
18.06.2004., 15:46
I ustanova desetka svedoči ...
Razotkrivajući laži i hipokriziju judejskih pisara i sektanata, Isus iznosi: b]"Teško vama, književnici i fariseji, licemeri, što dajete desetak od nane, kopra i kima, a ostaviste što je pretežnije u Zakonu: pravdu, milosrdje i veru. Ovo je trebalo činiti, a ono ne ostavljati[/b]." (Matej, 23:23)
Ovim Isus jasno povrdjuje da davanje desetka stoji u Božijem Zakonu, i da to treba činiti, činiti iz ljubavi. Naravno, dvanje desetka za održavanje Zajednice i Hrama, sebično i nezasito judejsko sveštenstvo je izvrnulo i obesmislilo, isto onako kao što je institucionalizovana crkva vernicima nametnula poreske dažbine. Koliko je desetak, milodar koji se davao na oltaru za održavanje zajednice i njenih službi, u ranome hrišćanstvu značio govori i činjenica da je u mnogim gradovima Imperije na taj način pomagano ne samo siromašnim posvećenicima, već su izdržavane na hiljade udovica i nemoćnika.
Interesantno je zapaziti da ustanovu desetka poznaju i mnogi paganski narodi. Tako Pausanija u 'Opisu Helade' iznosi za gradjane helenske Korkire: "... Odmah posle žrtvovanja ulove ribe pa posvete u Olimpiji i Delfima svoj dar od d e s e t o g dela ulova." (X, 9) - A za žitelje Sifna ukazuje: "Na njihovu ostrvu bilo je rudnika zlata i bog im je zapovedio da d e s e t i n u svojih prihoda daju Delfima. Oni sagradiše riznicu i predavahu d e s e t i deo." (X, 11)
Istorik Herodot stavlja u usta lidskom kralju Kresu (555.-549.god. s. e.) reči upćene persijskom caru Kiru (558.-529.): "... Neka objasne pljačkašima da im oduzimaju novac zato što se d e s e t i deo toga novca mora posvetiti bogu Zeusu." /I, 89)
U Plutarhovom traktatu 'O Pitijinim proročanstvima' jedan od učesnika fingiranog dijaloga, Teon, uzvraća i prebacuje prethodnom govorniku zašto mu ne smeta "pogled na boga /statuu/ okruženog počasnim darovima i d e s e t i n a m a pribavljenim kroz ratove, pljačku i ubijanje, ..." (15)
Kao što je judejsko sveštenstvo izopačilo zapovest o desetku, tako je to i helensko učinilo. Desetak više nije bio milodar, dar od srca steknut svojim rukama, već pompezni danak koji je često pribavljan i kroz kradju, pljačku i rat, sve ne bi li se ugodilo tradiciji, kultu i lažnome bogu.
Pitagorejci su takodje naglašavali važnost desetka, što je kasnija predaja interpretirala i preradila kao da je veliki Pitagora Hristos u broju 10 video 'najveći broj'. Zna se da je broj 7 svim velikim posvećenicima najviše značio i govorio.
Razotkrivajući laži i hipokriziju judejskih pisara i sektanata, Isus iznosi: b]"Teško vama, književnici i fariseji, licemeri, što dajete desetak od nane, kopra i kima, a ostaviste što je pretežnije u Zakonu: pravdu, milosrdje i veru. Ovo je trebalo činiti, a ono ne ostavljati[/b]." (Matej, 23:23)
Ovim Isus jasno povrdjuje da davanje desetka stoji u Božijem Zakonu, i da to treba činiti, činiti iz ljubavi. Naravno, dvanje desetka za održavanje Zajednice i Hrama, sebično i nezasito judejsko sveštenstvo je izvrnulo i obesmislilo, isto onako kao što je institucionalizovana crkva vernicima nametnula poreske dažbine. Koliko je desetak, milodar koji se davao na oltaru za održavanje zajednice i njenih službi, u ranome hrišćanstvu značio govori i činjenica da je u mnogim gradovima Imperije na taj način pomagano ne samo siromašnim posvećenicima, već su izdržavane na hiljade udovica i nemoćnika.
Interesantno je zapaziti da ustanovu desetka poznaju i mnogi paganski narodi. Tako Pausanija u 'Opisu Helade' iznosi za gradjane helenske Korkire: "... Odmah posle žrtvovanja ulove ribe pa posvete u Olimpiji i Delfima svoj dar od d e s e t o g dela ulova." (X, 9) - A za žitelje Sifna ukazuje: "Na njihovu ostrvu bilo je rudnika zlata i bog im je zapovedio da d e s e t i n u svojih prihoda daju Delfima. Oni sagradiše riznicu i predavahu d e s e t i deo." (X, 11)
Istorik Herodot stavlja u usta lidskom kralju Kresu (555.-549.god. s. e.) reči upćene persijskom caru Kiru (558.-529.): "... Neka objasne pljačkašima da im oduzimaju novac zato što se d e s e t i deo toga novca mora posvetiti bogu Zeusu." /I, 89)
U Plutarhovom traktatu 'O Pitijinim proročanstvima' jedan od učesnika fingiranog dijaloga, Teon, uzvraća i prebacuje prethodnom govorniku zašto mu ne smeta "pogled na boga /statuu/ okruženog počasnim darovima i d e s e t i n a m a pribavljenim kroz ratove, pljačku i ubijanje, ..." (15)
Kao što je judejsko sveštenstvo izopačilo zapovest o desetku, tako je to i helensko učinilo. Desetak više nije bio milodar, dar od srca steknut svojim rukama, već pompezni danak koji je često pribavljan i kroz kradju, pljačku i rat, sve ne bi li se ugodilo tradiciji, kultu i lažnome bogu.
Pitagorejci su takodje naglašavali važnost desetka, što je kasnija predaja interpretirala i preradila kao da je veliki Pitagora Hristos u broju 10 video 'najveći broj'. Zna se da je broj 7 svim velikim posvećenicima najviše značio i govorio.
Aurora Aurea
19.06.2004., 16:51
Božiji Pastiri: Hermes i Isus
Hrist Gospod Sebe jasno predstavlja kao Dobrog Božijeg Pastira. apostol Petar za Njega vernima ukazuje: "... Bludeli ste kao ovce, ali sad ste se vratili Pastiru i Čuvaru svojih duša" (I, 2:25)
Jedan drugi Božiji Hristos i Svetitelj, Hermes, takodje se često naziva i prikazuje kao Pastir Božiji. Pausanija iznosi za helenski gaj Karnasij: "Tu ima statua bogova: Apolon Karnej, Hagna (Sveta) i Hermes koji nosi ovna" ('Vodič po Heladi', IV, 33) - A bronzanu Hermesovu statuu u Lehaju ovako opisuje: "Pored njega stoji ovan, jer Hermes se, prema verovanju, od svih bogova najviše stara o stadima uvećavajući njihov priplod, ..."(Ibid, II, 3)
Hermes Pomazanik često se prikazuje kroz četvrtaste likove: "Atinjani, naime, imaju četvrtasti oblik za herme, a od njih su to primili ostali." (Ibid, IV, 33) - Četvrtasti oblici, kocke, takodje se javljaju kao simbol Hrista Stene i Hristovog Grada, Nebeskog Jerusalima. Oni koji su isklesani iz Velike Stene, Hrista, i koji su izglačali sebe, prosvetlili se zakonitim životom, jesu Božije 'kocke', i oni čine Božiji Kamen, Kamen Mudrosti, Grad Novi Jerusalim.
Hrist Gospod Sebe jasno predstavlja kao Dobrog Božijeg Pastira. apostol Petar za Njega vernima ukazuje: "... Bludeli ste kao ovce, ali sad ste se vratili Pastiru i Čuvaru svojih duša" (I, 2:25)
Jedan drugi Božiji Hristos i Svetitelj, Hermes, takodje se često naziva i prikazuje kao Pastir Božiji. Pausanija iznosi za helenski gaj Karnasij: "Tu ima statua bogova: Apolon Karnej, Hagna (Sveta) i Hermes koji nosi ovna" ('Vodič po Heladi', IV, 33) - A bronzanu Hermesovu statuu u Lehaju ovako opisuje: "Pored njega stoji ovan, jer Hermes se, prema verovanju, od svih bogova najviše stara o stadima uvećavajući njihov priplod, ..."(Ibid, II, 3)
Hermes Pomazanik često se prikazuje kroz četvrtaste likove: "Atinjani, naime, imaju četvrtasti oblik za herme, a od njih su to primili ostali." (Ibid, IV, 33) - Četvrtasti oblici, kocke, takodje se javljaju kao simbol Hrista Stene i Hristovog Grada, Nebeskog Jerusalima. Oni koji su isklesani iz Velike Stene, Hrista, i koji su izglačali sebe, prosvetlili se zakonitim životom, jesu Božije 'kocke', i oni čine Božiji Kamen, Kamen Mudrosti, Grad Novi Jerusalim.
J-C
19.06.2004., 17:47
Aurora Aurea kaže:
J-C kaže:
Nisam za to da se zadržavamo samo na legendama i mitovima, već da vidimo šta stoji iza njih... Kao što su judejski književnici, tobožnji pismoznalci, dvorski, hramski i narodni pisari bili ti koji su izvrtali objavu i reč Neba u Palestini, istinsku povest, tako su pesnici i esejisti i epski piasci kod Helena pokrili svojim izmišljotinama i mitskim pripovestima istinu o ranijim Hristovim utelovljenjima u helenskome svet (Dionis, Apolon, Asklepije, Pitagora,...). Biografije velikog Pitagore koje su napisali Laertije, Jamblih i Porfirije sastavljene su tek nekih 5-7 stoleća posle života Pitagore Hrista. Za to vreme, normalno, mit i ljudsko dometanje su puno učinili svoje. No i iza tog dometanja, izvrtanja, mitske koprene, pronicljivo oko može videti zrnca koja svedoče za reč i delo Spasitelja u njegovim ranijim utelovljenjima.
Zašto bih se Isus više puta utjelovljavao, to zaista ne razumijem. Slažem se da je On itekako bio prisutan u svemu što se zbivalo na ovoj zemlji, ne samo svojim duhom nego ponekad i osobno. Sigurno da su ti ljudi imali i svojih velikih sposobnosti, ali opet mislim da su imali i onoga što može zavesti na krivi put.
J-C kaže:
Nisam za to da se zadržavamo samo na legendama i mitovima, već da vidimo šta stoji iza njih... Kao što su judejski književnici, tobožnji pismoznalci, dvorski, hramski i narodni pisari bili ti koji su izvrtali objavu i reč Neba u Palestini, istinsku povest, tako su pesnici i esejisti i epski piasci kod Helena pokrili svojim izmišljotinama i mitskim pripovestima istinu o ranijim Hristovim utelovljenjima u helenskome svet (Dionis, Apolon, Asklepije, Pitagora,...). Biografije velikog Pitagore koje su napisali Laertije, Jamblih i Porfirije sastavljene su tek nekih 5-7 stoleća posle života Pitagore Hrista. Za to vreme, normalno, mit i ljudsko dometanje su puno učinili svoje. No i iza tog dometanja, izvrtanja, mitske koprene, pronicljivo oko može videti zrnca koja svedoče za reč i delo Spasitelja u njegovim ranijim utelovljenjima.
Zašto bih se Isus više puta utjelovljavao, to zaista ne razumijem. Slažem se da je On itekako bio prisutan u svemu što se zbivalo na ovoj zemlji, ne samo svojim duhom nego ponekad i osobno. Sigurno da su ti ljudi imali i svojih velikih sposobnosti, ali opet mislim da su imali i onoga što može zavesti na krivi put.
Aurora Aurea
20.06.2004., 15:38
J-C iznosi:
» Zašto bi se Isus više puta utjelovljavao, to zaista ne razumijem. «
Zemlja je već mnogo epoha bojno polje izmedju Dobra i Zla. Za vlast nad Zemljom vodi se jedan veliki rat Svetla i Tame. Svaki veliki rat ima mnoge bitke. Svaka velika bitka ima svog vojkovodju i predvodnika. I Boj sa Knezom Tame i sinovima Tame tražio je da Knez Mira, Hrist Isus, bude često na zemlji, u telu, kao predvodnica svojih svetih jedinica, ...
» Sigurno da su ti ljudi imali i svojih velikih sposobnosti, ali opet mislim da su imali i onoga što može zavesti na krivi put. «
Sve što su veliki Svetitelji rekli o Zakonu i Životu, uvek je bilo puna istina, ali njihova reč često nije verno sačuvana i verno zapisana.
Pogledajmo neke misli iz Aveste, koja reflektuje učenje Gospoda Hrista Zaratustra, čije mnoge zapise je uništio veliki zlikovac Aleksandar Makedonski, spalivši Carsku Biblioteku u Persepolisu. No ipak, preko kamenih zapisa i predanja, sačuvano je mnogo toga što je Spasitelj kao sveti Zaratustra govorio o Duhu Mudrosti, Svome Ocu, Ahura Mazdi, Velikom Podaritelju Života:
"Ahura Mazda je Bog Života i Mudrosti, Svetlosti i Istine."
"Telo Ahura Mazde je Svetlost, i Njegov Duh je Istina."
"Moramo imati nepokolebljivu veru u Moć i Dobrotu ahura Mazde."
"Čoveku ne trebaju lestvice kojima će se opeti do najviših nebesa niti mu trebaju putevi kojima će obići svet sa ciljem da pronadje Ahura Mazdu. Samo čistotom uma i svetlošću srca on će Ga pronaći u sebi."
"Ahura Mazda se gnuša skupocenih žrtava i darova. On uvažava žrtvu u vidu skrušenog srca i darove u vidu ispravnog mišljenja, ispravnih reči i ispravnih postupaka."
"Ni planine ni okeani ne mogu odvojiti čoveka od Ahura Mazde. Samo zle misli mogu udaljiti čoveka od Njega."
"Veruj u Boga i čini dobra dela."
"AHURA MAZDA ŠALJE SVOG IZABRANOG IZASLANIKA U RAZLIČITIM PERIODIMA HAOSA I ZBRKE DA IZVEDE ČOVEČANSTVO NA PUT POBOŽNOSTI:"
"Sunce, koje je Vatrena Kugla, sija podjednako i dobrima i rdjavima, i lepima i ružnima, čistima i prljavima, čestitima i pokvarenima, a njegov svepročišćavajući sjaj čisti svaku pokvarenost i smrad, svaku oskrnavljenu i zagadjenu tvar."
"Naš sadašnji život je uvod u budući život. To je kratkotrajno hodočašće koje vodi ka višem životu."
"U svetu smrti, samo zasluge se broje, samo vrline pobedjuju. Skupoceni rituali i sjajni vatreni prinosi ne vode u Raj."
"Kao što se Vatra koja se potpali na dnu vatrišta uzdigne na vrh, tako i sve raznolikosti i raznovrsnosti na nižem planu postaju stopljene u Jedinstvo i sveopštost na višem planu, to jest u Božanstvu."
"Kakva je žrtvena ponuda Vatri, takav je i njen odgovor: Prinošenje sandalovog drveta i insensa rasprostire miris svuda unaokolo, dok prinošenje smrdljive lešine ili zaklane životinje ispunjava vazduh groznim smradom."
» Zašto bi se Isus više puta utjelovljavao, to zaista ne razumijem. «
Zemlja je već mnogo epoha bojno polje izmedju Dobra i Zla. Za vlast nad Zemljom vodi se jedan veliki rat Svetla i Tame. Svaki veliki rat ima mnoge bitke. Svaka velika bitka ima svog vojkovodju i predvodnika. I Boj sa Knezom Tame i sinovima Tame tražio je da Knez Mira, Hrist Isus, bude često na zemlji, u telu, kao predvodnica svojih svetih jedinica, ...
» Sigurno da su ti ljudi imali i svojih velikih sposobnosti, ali opet mislim da su imali i onoga što može zavesti na krivi put. «
Sve što su veliki Svetitelji rekli o Zakonu i Životu, uvek je bilo puna istina, ali njihova reč često nije verno sačuvana i verno zapisana.
Pogledajmo neke misli iz Aveste, koja reflektuje učenje Gospoda Hrista Zaratustra, čije mnoge zapise je uništio veliki zlikovac Aleksandar Makedonski, spalivši Carsku Biblioteku u Persepolisu. No ipak, preko kamenih zapisa i predanja, sačuvano je mnogo toga što je Spasitelj kao sveti Zaratustra govorio o Duhu Mudrosti, Svome Ocu, Ahura Mazdi, Velikom Podaritelju Života:
"Ahura Mazda je Bog Života i Mudrosti, Svetlosti i Istine."
"Telo Ahura Mazde je Svetlost, i Njegov Duh je Istina."
"Moramo imati nepokolebljivu veru u Moć i Dobrotu ahura Mazde."
"Čoveku ne trebaju lestvice kojima će se opeti do najviših nebesa niti mu trebaju putevi kojima će obići svet sa ciljem da pronadje Ahura Mazdu. Samo čistotom uma i svetlošću srca on će Ga pronaći u sebi."
"Ahura Mazda se gnuša skupocenih žrtava i darova. On uvažava žrtvu u vidu skrušenog srca i darove u vidu ispravnog mišljenja, ispravnih reči i ispravnih postupaka."
"Ni planine ni okeani ne mogu odvojiti čoveka od Ahura Mazde. Samo zle misli mogu udaljiti čoveka od Njega."
"Veruj u Boga i čini dobra dela."
"AHURA MAZDA ŠALJE SVOG IZABRANOG IZASLANIKA U RAZLIČITIM PERIODIMA HAOSA I ZBRKE DA IZVEDE ČOVEČANSTVO NA PUT POBOŽNOSTI:"
"Sunce, koje je Vatrena Kugla, sija podjednako i dobrima i rdjavima, i lepima i ružnima, čistima i prljavima, čestitima i pokvarenima, a njegov svepročišćavajući sjaj čisti svaku pokvarenost i smrad, svaku oskrnavljenu i zagadjenu tvar."
"Naš sadašnji život je uvod u budući život. To je kratkotrajno hodočašće koje vodi ka višem životu."
"U svetu smrti, samo zasluge se broje, samo vrline pobedjuju. Skupoceni rituali i sjajni vatreni prinosi ne vode u Raj."
"Kao što se Vatra koja se potpali na dnu vatrišta uzdigne na vrh, tako i sve raznolikosti i raznovrsnosti na nižem planu postaju stopljene u Jedinstvo i sveopštost na višem planu, to jest u Božanstvu."
"Kakva je žrtvena ponuda Vatri, takav je i njen odgovor: Prinošenje sandalovog drveta i insensa rasprostire miris svuda unaokolo, dok prinošenje smrdljive lešine ili zaklane životinje ispunjava vazduh groznim smradom."
Aurora Aurea
20.06.2004., 15:39
"Računaj svaki dan kao korak prema smrti, i živi svaki dan kao da ti je poslednji, pripremajući se za umiranje. Tako ćeš dočekati kraj svog života na zemlji sa blagošću i spokojstvom na licu i osmehom na usnama."
"Duša koja se plaši da se odupre Zlu, nije uspela da ispuni svoju božansku misiju, već je protraćila život tokom svog gostovanja na ovom svetu."
"Ono što je neravnopravno u životu, biće ravnopravno u smrti."
"Čovekovoj duši samo dobra dela otvaraju Vrata Raja."
"Na Dan Uskrsnuća polagaćeš račune Ahura Mazdi za svoje misli, reči i postupke u ovome svetu."
"Na Dan Uskrsnuća polagaćeš račune Ahura Mazdi za svoje misli, reči i postupke u ovome svetu."
"Ahura Mazda prepoznaje samo dve klase ljudskih bića: ašavante - odnosno pravedne, i dregvante - odnosno nepravedne."
"Onaj ko drugome želi zlo stiče dobit na kratko. Ubrzo, na svako počinjeno zlo, stotinu zala će se obrušiti na njega."
"Nijedan čovek ne može sebe smatrati čistim dokle god se ne sukobi i ne nadvlada zla i iskušenja koja mu se isprečuju na putu, i dokle god ne ublaži i ne uskladi u plemenitiji ton strasti sa kojima je rodjen."
"Kao što zlato treba prethodno staviti u sud za topljenje kako bi ga oslobodili od prljavštine, tako isto je potrebno da i čovek bude stavljen u veću posudu za topljenje kako bi se očistio od grubosti i zavodljivih puteva ovoga sveta pre nego što sebe bude mogao smatrati slobodnim od zemaljske nečisti."
"Ako pokazuješ svoju naklonost prema nekome, čini to na najpažljiviji način, jer srce u našim grudima je osetljivije od stakla."
"Svet je tamniji od najtamnije noći. Stoga, čovek mora imati svest suptilniju nego što je najfinija vlas kose kako bi mogla voditi um i dušu da se uzdržavaju od zla i opominjati ih da se nepoštenje uopšte ne isplati."
"Probudi se u zoru. Okupaj se bistrom vodom i pročisti svoju dušu molitvom; budi spreman za dnevne poslove pre nego što te izlazeće sunce pozove da obaviš svoje dužnosti."
"Uistinu je velika delotvornost molitve. Ona otvara vrata unutarnjeg čovekovog hrama da Bog udje unutra."
"Vera je verovanje u nepoznato, dok je uverenje vera u poznato."
"I trava i drveće, i vetar i talasi, i ptice i životinje, svi pevaju, raduju se i smeju. Pridruži se tom horu i čini ono što čitava Priroda čini."
"Ko ne izvuče pouku od prošlosti biće kažnjen od budućnosti."
"Tkanina života sa svojom potkom i šarom izatkana je na razboju Pravednosti."
"Budi uvek zadovoljan onim što imaš, ali nikad onim što jesi."
"Duša koja se plaši da se odupre Zlu, nije uspela da ispuni svoju božansku misiju, već je protraćila život tokom svog gostovanja na ovom svetu."
"Ono što je neravnopravno u životu, biće ravnopravno u smrti."
"Čovekovoj duši samo dobra dela otvaraju Vrata Raja."
"Na Dan Uskrsnuća polagaćeš račune Ahura Mazdi za svoje misli, reči i postupke u ovome svetu."
"Na Dan Uskrsnuća polagaćeš račune Ahura Mazdi za svoje misli, reči i postupke u ovome svetu."
"Ahura Mazda prepoznaje samo dve klase ljudskih bića: ašavante - odnosno pravedne, i dregvante - odnosno nepravedne."
"Onaj ko drugome želi zlo stiče dobit na kratko. Ubrzo, na svako počinjeno zlo, stotinu zala će se obrušiti na njega."
"Nijedan čovek ne može sebe smatrati čistim dokle god se ne sukobi i ne nadvlada zla i iskušenja koja mu se isprečuju na putu, i dokle god ne ublaži i ne uskladi u plemenitiji ton strasti sa kojima je rodjen."
"Kao što zlato treba prethodno staviti u sud za topljenje kako bi ga oslobodili od prljavštine, tako isto je potrebno da i čovek bude stavljen u veću posudu za topljenje kako bi se očistio od grubosti i zavodljivih puteva ovoga sveta pre nego što sebe bude mogao smatrati slobodnim od zemaljske nečisti."
"Ako pokazuješ svoju naklonost prema nekome, čini to na najpažljiviji način, jer srce u našim grudima je osetljivije od stakla."
"Svet je tamniji od najtamnije noći. Stoga, čovek mora imati svest suptilniju nego što je najfinija vlas kose kako bi mogla voditi um i dušu da se uzdržavaju od zla i opominjati ih da se nepoštenje uopšte ne isplati."
"Probudi se u zoru. Okupaj se bistrom vodom i pročisti svoju dušu molitvom; budi spreman za dnevne poslove pre nego što te izlazeće sunce pozove da obaviš svoje dužnosti."
"Uistinu je velika delotvornost molitve. Ona otvara vrata unutarnjeg čovekovog hrama da Bog udje unutra."
"Vera je verovanje u nepoznato, dok je uverenje vera u poznato."
"I trava i drveće, i vetar i talasi, i ptice i životinje, svi pevaju, raduju se i smeju. Pridruži se tom horu i čini ono što čitava Priroda čini."
"Ko ne izvuče pouku od prošlosti biće kažnjen od budućnosti."
"Tkanina života sa svojom potkom i šarom izatkana je na razboju Pravednosti."
"Budi uvek zadovoljan onim što imaš, ali nikad onim što jesi."
Maitreya
23.06.2004., 18:30
Hello evo mene iz Londona.
Ma salim se , kakav London , kakva telepatija.
Telepatski utjecati na ljude znaci krsiti osnovne bozije zakone a to je slobodna volja koju je Bog svima dao.
U svezi teme nemam nista da kazem ali bih Aurori rekao da ljudima mozes pomoci jedino sa savjetima a ne govorima o paklu ili cesto upotrebljavano " zver ovo , zver ono ".
Naravno vrijeme ce pokazati tko je lazni a tko pravi prorok.
Drugarski pozdrav :)
Ma salim se , kakav London , kakva telepatija.
Telepatski utjecati na ljude znaci krsiti osnovne bozije zakone a to je slobodna volja koju je Bog svima dao.
U svezi teme nemam nista da kazem ali bih Aurori rekao da ljudima mozes pomoci jedino sa savjetima a ne govorima o paklu ili cesto upotrebljavano " zver ovo , zver ono ".
Naravno vrijeme ce pokazati tko je lazni a tko pravi prorok.
Drugarski pozdrav :)
J-C
24.06.2004., 11:26
Aurora Aurea kaže:
J-C iznosi:
Zemlja je već mnogo epoha bojno polje izmedju Dobra i Zla. Za vlast nad Zemljom vodi se jedan veliki rat Svetla i Tame. Svaki veliki rat ima mnoge bitke. Svaka velika bitka ima svog vojkovodju i predvodnika. I Boj sa Knezom Tame i sinovima Tame tražio je da Knez Mira, Hrist Isus, bude često na zemlji, u telu, kao predvodnica svojih svetih jedinica, ...
Sve što su veliki Svetitelji rekli o Zakonu i Životu, uvek je bilo puna istina, ali njihova reč često nije verno sačuvana i verno zapisana.
To je točno a isti tako i da su svi ti ljudi koje spominješ vjerovali i rekli i mnogo dobrih stvari, ali opet, mislim da su imali i zabluda.
J-C iznosi:
Zemlja je već mnogo epoha bojno polje izmedju Dobra i Zla. Za vlast nad Zemljom vodi se jedan veliki rat Svetla i Tame. Svaki veliki rat ima mnoge bitke. Svaka velika bitka ima svog vojkovodju i predvodnika. I Boj sa Knezom Tame i sinovima Tame tražio je da Knez Mira, Hrist Isus, bude često na zemlji, u telu, kao predvodnica svojih svetih jedinica, ...
Sve što su veliki Svetitelji rekli o Zakonu i Životu, uvek je bilo puna istina, ali njihova reč često nije verno sačuvana i verno zapisana.
To je točno a isti tako i da su svi ti ljudi koje spominješ vjerovali i rekli i mnogo dobrih stvari, ali opet, mislim da su imali i zabluda.
Aurora Aurea
24.06.2004., 15:26
Tako je govorio Hristos Hermes Trismegistos
U mitski obojenim izveštajima bog Hermes/Herma (Tot, Merkur) je Božiji glasnik, Božiji logos. Nazvan je i tri puta veliki ('trismegistos'). Za Božijeg Hristosa Hermesa ne znamo kada je ni približno živeo. Već u najstarijim ljudskim zapisima se spominje. Hermesu se pripisuje nekoliko dela: čuvena lapidarna 'Smaragdna tabla', 'Hermetički korpus' i 'Opomena duši'. Spisi su iz Egipta stigli, gde je u davnini postojao najači kult mudrosti. Dati zapisi reči i pouka Gospoda Hermesa Trismegistosa prošla su hrišćansku, gnostičku i arapsku redakciju, no i pored toga zadržala su mnogo od svoje izvorne snage. Očigledan je i uticaj kasnijeg dualističkog mazdaizma, jer se u materiji vidi samo zlo. Istinski hrišćanin zna da materija sama po sebi nije zlo i izvor zla, već je problem u satanskoj vibraciji koja je obuhvatila materiju, kontaminirala je i frekventno redukovala.
Pogledajmo neke ukaze iz Hermesove 'Opomene duši' čiji stil respektuje i Isusov i Budin pristup izlaganja Istine:
"Uveri se u to da dobro drvo daje samo dobre plodove, a loše drvo samo loše. Kada bi drvo davalo drugačije plodove nego što to odgovara njegovoj prirodi, onda bi onaj ko posadi lozu mogao na njoj da ubere žir, a ko posadi hrast, ubirao bi i groždje. Iz svega može da proistekne samo ono što je u skladu sa njegovom prirodom." (10 pogl.)
"Malo znanja koje sprovodiš u delo ima veću korist od mnogo znanja čije ostvarenje ne delujući propuštaš." (14)
"Trgovci izlažu svoju robu da bi je pokazali ljudima sa zdravim očima, a ne slepima. Pripovedači i govornici koji besede na raskršćima zbore da bi bili čuti. Ne govore gluvima, već onima koji imaju zdrave uši. Tako se i mudraci ne obraćaju dušama koje hode putem smrti da bi ih posvetili. Oni se obraćaju dušama koje idu putem života i žele da ih ispune mudrošću." (9)
"... Kada neko nešto izgubi i zatim pronadje nešto bolje, njegova nesreća se pretvara u sreću, a briga u radost i vedrinu. Tako i ti, o dušo, moraš da se spremiš pre nego što budeš mogla da napustiš ovaj svet nastajanje, cvetanja i nestajanja, da bi se sjedinila sa svetom Duha. a pre nego što napustiš svog izdajničkog i izopačenog saputnika, moraš već u sebi da stvoriš distancu u odnosu na njega i postepeno se od njega odvojiš, hitajući istovremeno svom budućem prijatelju u susret, navikavajući se na njega i sve se više spajajući sa njim" (8)
"Ti si, o dušo, rodjena iz jednog posebnog stabla. Ti si grana tog stabla. Koliko god da je grana udaljena od stabla, ipak ostaje veza i sklad izmedju stabla i grane. Svoju hranu dobijaš od stabla. Ako se, medjutim, nešto postavi izmedju stabla i grane, veza i hrana bivaju prekinute. Tada grana mora da se osuši i umre." (3)
"Znaj i ovo: postoje tri stvari koje su u svojim različitim oblicima oblicima kvareće: mnogoboštvo, nepravednost i žudnja za čulnim užitkom. One izviru iz jednog korena. naime ljubavi prema ovom svetu. Dakle, izbegavaj ih i beži od njih kao ptica od lovčeve mreže. Uspećeš da izbegneš mnogoboštvo ako budeš dopustila da te vodi Jedinstvo. Ako želiš da se sačuvaš od nepravde, onda pusti da te vodi uvid, čistota i pouzdanje. Ako ne odgovoriš na čulni užitak, oslobodićeš se gorčine, bojazni, straha, brige, neznanja i želje za posedovanjem" (2)
"Pazi se da ne budeš odvedena na stranputicu koja te zavodi, da ono što je u tebi tražiš izvan sebe. Mnogi zaboravljaju gde se mora pronaći uvid. Oni tragaju izvan sebe i tako i zalutaju. Kasnije će se, medjutim, setiti da je sve u njima, a ne izvan njih."
Tako je govorio Probuditelj Hermes Hristos...
U mitski obojenim izveštajima bog Hermes/Herma (Tot, Merkur) je Božiji glasnik, Božiji logos. Nazvan je i tri puta veliki ('trismegistos'). Za Božijeg Hristosa Hermesa ne znamo kada je ni približno živeo. Već u najstarijim ljudskim zapisima se spominje. Hermesu se pripisuje nekoliko dela: čuvena lapidarna 'Smaragdna tabla', 'Hermetički korpus' i 'Opomena duši'. Spisi su iz Egipta stigli, gde je u davnini postojao najači kult mudrosti. Dati zapisi reči i pouka Gospoda Hermesa Trismegistosa prošla su hrišćansku, gnostičku i arapsku redakciju, no i pored toga zadržala su mnogo od svoje izvorne snage. Očigledan je i uticaj kasnijeg dualističkog mazdaizma, jer se u materiji vidi samo zlo. Istinski hrišćanin zna da materija sama po sebi nije zlo i izvor zla, već je problem u satanskoj vibraciji koja je obuhvatila materiju, kontaminirala je i frekventno redukovala.
Pogledajmo neke ukaze iz Hermesove 'Opomene duši' čiji stil respektuje i Isusov i Budin pristup izlaganja Istine:
"Uveri se u to da dobro drvo daje samo dobre plodove, a loše drvo samo loše. Kada bi drvo davalo drugačije plodove nego što to odgovara njegovoj prirodi, onda bi onaj ko posadi lozu mogao na njoj da ubere žir, a ko posadi hrast, ubirao bi i groždje. Iz svega može da proistekne samo ono što je u skladu sa njegovom prirodom." (10 pogl.)
"Malo znanja koje sprovodiš u delo ima veću korist od mnogo znanja čije ostvarenje ne delujući propuštaš." (14)
"Trgovci izlažu svoju robu da bi je pokazali ljudima sa zdravim očima, a ne slepima. Pripovedači i govornici koji besede na raskršćima zbore da bi bili čuti. Ne govore gluvima, već onima koji imaju zdrave uši. Tako se i mudraci ne obraćaju dušama koje hode putem smrti da bi ih posvetili. Oni se obraćaju dušama koje idu putem života i žele da ih ispune mudrošću." (9)
"... Kada neko nešto izgubi i zatim pronadje nešto bolje, njegova nesreća se pretvara u sreću, a briga u radost i vedrinu. Tako i ti, o dušo, moraš da se spremiš pre nego što budeš mogla da napustiš ovaj svet nastajanje, cvetanja i nestajanja, da bi se sjedinila sa svetom Duha. a pre nego što napustiš svog izdajničkog i izopačenog saputnika, moraš već u sebi da stvoriš distancu u odnosu na njega i postepeno se od njega odvojiš, hitajući istovremeno svom budućem prijatelju u susret, navikavajući se na njega i sve se više spajajući sa njim" (8)
"Ti si, o dušo, rodjena iz jednog posebnog stabla. Ti si grana tog stabla. Koliko god da je grana udaljena od stabla, ipak ostaje veza i sklad izmedju stabla i grane. Svoju hranu dobijaš od stabla. Ako se, medjutim, nešto postavi izmedju stabla i grane, veza i hrana bivaju prekinute. Tada grana mora da se osuši i umre." (3)
"Znaj i ovo: postoje tri stvari koje su u svojim različitim oblicima oblicima kvareće: mnogoboštvo, nepravednost i žudnja za čulnim užitkom. One izviru iz jednog korena. naime ljubavi prema ovom svetu. Dakle, izbegavaj ih i beži od njih kao ptica od lovčeve mreže. Uspećeš da izbegneš mnogoboštvo ako budeš dopustila da te vodi Jedinstvo. Ako želiš da se sačuvaš od nepravde, onda pusti da te vodi uvid, čistota i pouzdanje. Ako ne odgovoriš na čulni užitak, oslobodićeš se gorčine, bojazni, straha, brige, neznanja i želje za posedovanjem" (2)
"Pazi se da ne budeš odvedena na stranputicu koja te zavodi, da ono što je u tebi tražiš izvan sebe. Mnogi zaboravljaju gde se mora pronaći uvid. Oni tragaju izvan sebe i tako i zalutaju. Kasnije će se, medjutim, setiti da je sve u njima, a ne izvan njih."
Tako je govorio Probuditelj Hermes Hristos...
Aurora Aurea
Нема коментара:
Постави коментар