Ashtanga yoga je drevni sustav yoge koji je podučavao Vamana Rishi u YogaKorunti. Ovaj tekst je preuzeo Sri T. Krishnamacharya u ranim 1900-ih od strane duhovnog učitelja Rama Mohan Brahmacharia, a kasnije je prešao dalje Pattabhi Jois-u za vrijeme trajanja studija s Krishnamachariom, početkom 1927.
Sljedeći su aspekti koji Pattabhi Jois ističe kao glavne komponente Ashtanga yoge:Vinyasa: Vinyasa znači sistem disanja i kretanja. Za svaki pokret, postoji jedan dah. Na primjer, u Surya Namskar postoji devet vinyasa.Prva vinyasa je udisanjem, podižući ruke preko glave, i stavljajući ruke zajedno, a druga je izdisanje, savijajući se prema naprijed, stavljanje ruku pored stopala, itd. Na taj način svim asanama se dodjeljuje određeni broj vinyasa.
Svrha Vinyasa je unutarnje čišćenje. Disanje i kretanje zajedno u obavljanju asana čini krv vrućom, ili kao Pattabhi Jois kaže, uzavre krv. Gusta krv je prljava i uzrokuje bolesti u tijelu. Toplina stvorena iz yoge čisti krv i čini je tankom, tako da se može slobodno cirkulirati. Kombinacija asane s pokretom i dahom čini da se krv cirkuliše slobodno oko svih zglobova, odstranjujući tjelesne bolove. Kada postoji nedostatak cirkulacije, javlja se bol. Zagrijana krv kreće se kroz sve unutarnje organe uklanjajući nečistoće i bolesti, koje nestaju iz tijela znojem koji se javlja u praksi.
Znoj je važan proizvod Vinyase, jer samo kroz znoj bolest napušta tijelo i pročišćavanje se događa. Na isti način kao kada se zlato otopa u lonacu da bi se uklonile njegove nečistoće, i temelji prljavštine se dižu na površinu dok zlato uzavire, tada se uklanja prljavština, yoga uzavre krv i donosi sve naše toksine na površinu , koji su uklonjeni kroz znoj. Ako se metoda Vinyase slijedi, tijelo postaje zdravo i jako, i čisto poput zlata.
Nakon što je tijelo pročišćeno, moguće je pročistiti živčani sustav, a zatim osjetila. Ovi prvi koraci su vrlo teški i zahtijevaju mnogo godina prakse. Osjetila se uvijek u potrazi van, a tijelo se uvijek daje lijenosti. Međutim, kroz predanost i vrijednu praksu, to se može kontrolirati. Nakon što je ovo ostvareno, kontrola uma dolazi automatski. Vinyasa stvara temelj to da se ovo dogodi.
Tristhana: tri mjesta pažnje ili djelovanja: držanje, sistem disanja i objekt pogleda. Ova tri su vrlo važna za yoga praksu, i pokrivaju tri stupnja pročišćavanja: tijelo, živčani sustav i um. Oni su uvijek u suradnji jedan s drugima.
Asane očiste, ojačaju i daju fleksibilnost tijelu. Disanje je rechaka i puraka, što znači udisanje i izdisanje. I udah i izdah bi trebao biti stabilan, pa čak i, dužina udisaja bi trebala biti iste dužine kao i izdisaja. Disanje na taj način pročišćava živčani sustav. Dristhi je mjesto gdje ćete gledati dok ste u asani. Postoji devet dristhis: nosa, između obrva, pupak, palac, ruke, stopala, prema gore, desna i lijeva strana. Dristhi pročišćava i stabilizira rad uma.
Za čišćenje tijela iznutra dva faktora su potrebna, zrak i vatra. Mjesto požara u našim tijelima je četiri inča ispod pupka. To je Stajanje naše životne snage. Da bi vatre se spalila, vazduh je potreban, stoga nužnost daha.
Na isti način važi za dah. Dugi izjednačeni udasi i izdasi će ojačati našu unutarnju vatru, povećati toplotu u tijelu što opet grije krv za fizičko pročišćavanje, i sagorijeva nečistoće u živčanom sustavu. Dugo izjednačeno disanje povećava unutarnju vatru i jača živčani sustav na kontrolirani način.Kada se ovaj požar ojača, naša probava, zdravlje i životni vijek se povećaje. Neujednačeno udisanje i izdisanje, ili disanje previše brzo će dovesti do neravnoteže otkucaje srca, utjecajući isključivo kako na fizičko tijelo tako i autonomni živčani sustav.
Važne komponente sistema su disanje, mula bandha i uddiyana bandha. To su analne i donje trbušne brave koje drže energiju, daju lakoću, snagu i zdravlje u tijelu, i pomaže izgraditi snažnu unutarnju vatru. Bez bandhe, disanje neće biti ispravno, i asane će dati nikakvu korist. Kada je mula bandha savršena, kontrola uma je automatska.
Šest otrova: vitalni aspekt unutarnjeg pročišćenja koji Pattabhi Jois predaje odnosi se na šest otrova koje okružuju duhovno srce. U yoga Shastra je rekao da Bog prebiva u našem srcu u obliku svjetla, ali ovo svjetlo je obuhvaćeno sa šest otrova: Kama,krodha, moha, lobha, matsarya i MADA. To su želja, ljutnja, obmana, pohlepa, zavist i lijenost. Kada vježbanje Yoge održavamo s velikom pažnjom i predanošću tijekom dugog vremenskog razdoblja, toplina iz nje sagorijeva te otrove, a svjetlo naše unutarnje prirode sjaji.
Ovo sačinjava praktične i filozofkse temelje Ashtanga Yoge onako kako je to podučavao Sri K. PattabhiJois.
Via Prana Yoga Studio
Нема коментара:
Постави коментар