петак, 24. октобар 2014.

** Budan.blog.hr ** Alternativa, zen filozofija, duhovne teme, haiku, poezija, umjetnost, vizije, mudrosti, razmišljanja, priče


Sadhana

 SADHANA


Sai Ram Svima!

Hislop: Swami kaže da je sve stvoreno od Boga a ne od nas. Ali kad život istekne, vjeruje se, čovjek snosi i odgovornost za vlastito djelovanje.
Sai: Ti si Bog. Sve dok imaš ovo ljudsko tijelo, mogu se javljati i takve misli.
Hislop: "Dok si u ljudskom tijelu?" Da li to uključuje da je ovaj ljudski oblik čin nečije volje?
Sai: Ne, to nije čin volje. Sve je to pobrkano. To je obmana. Svi vi dolazite ovamo sa sumnjama. Swami to zna, zato vam daje priliku da postavljate pitanja. Ako dođe Jnani, čovjek koji ima direktno iskustvo božanskog, direktno iskustvo istine, Swami s njime ne razgovara o njegovim sumnjama. Sama činjenica da imate pitanja dokazuje da ste na svjetovnom stupnju.

Babino učenje će varirati prema duhovnom stupnju na kojem se pojedinac nalazi. Učitelj u školi u isto vrijeme može biti i glasoviti vedski učenjak, ali kada podučava dijete u čitanju, on može reći tek: "Ovo je slovo A. Ovo je slovo B." Majka može hraniti jedno dijete, na svojim grudima, istodobno pružati toplu hranu drugome, a najstarijem može reći da se posluži sam. Ali, iako postupak može prema svakom djetetu biti različit, njena je ljubav za sve njih jednaka.

Postoje četiri različita stupnja na kojima se čovjek može naći, a Bog daje različitu ali prikladnu pomoć svakome:

---prvo tu su osobe koje se nalaze u nevolji;
---drugi su oni koji žele napredak, blagostanje;
---treći oni koji se bave istraživanjem u pogledu što je istina,
---a četvrti su mudraci. Kod tebe prevladava mješavina svjesnog i podsvjesnog. To je razlog zašto u tebi postoji zbrka i sumnja.

U nesvjesnom stanju ne postoje utisci. U nadsvjesnom stanju ne postoji sumnja, postoji samo odluka; u tom ne postoji ni tijelo kao ni misli, iako može biti vizije o tome. Postoji još jedno stanje koje je iznad nadsvjesnog. To je božanska svjesnost gdje postoji samo Bog. U nadsvjesnom stanju još uvijek postoji vrlo mali trag dualnosti; davalac i primalac.

U običnom budnom stanju svijesti postoji trojstvo: davalac, dar i primalac.

U božanskoj svijesti postoji samo davalac. U stvari, sve osim JEDNOGA jeste laž, obmana. čak i sadhana.

Tu može nastati sumnja: Kako može sadhana kao lažna rezultirati ičim drugim do li lažnim. To izgleda ovako: San je nestvaran, ali san može postati toliko uvjerljiv, toliko zastrašujući da se zbog sna budimo. Isto je i sa sadhanom.
Sadhana treba postati toliko jasna da se iz nje probudimo u realnosti; sadhana se mora uporno provoditi da bi se stiglo do nadsvjesne razine gdje su tijelo i um transcendirani (prekoračeni).

Duboko transcendentalno stanje je ono stanje u kojem svijetli ISTINA.

Hislop: Govori se o raznim putovima koji vode do samorealizacije. što to znači?
Sai: Postoje tri puta. Put odanosti ili privrženosti; guru sve vodi i sve je prepušteno njemu. Zatim, postoji opažanje da je Bog sveprisutan, budućnost doseže do sadašnjosti, a prošlost od sadašnjosti otpada. Bog je sveprisutan; zato je sadašnjost Bog; to je nauka.

Dalje postoji predanost Bogu. No, predanost ne podrazumijeva samo djelovanje u njegovo ime. Predanost Bogu je kad se čitav svemir spozna kao njegovo tijelo. Predanost jeste kada se svi, činilac, djelo i predmet spoznaju kao Bog. To se ne može postići silom. To dolazi prirodno. Vjera je osnova; Predanost je najviši stupanj.

Hislop: Od svih tih putova. koji vode do samospoznaje koji je "obično prečac"?
Sai: Prečac se može prikazati na ovaj način: ime Boga je sjeme; ljubav je voda od koje usjev raste; disciplina je ograda, koja štiti usjev dok se razvija; polje, na kojem usjev raste, jeste duhovno srce; kad usjev sazrije za žetvu to je Blaženstvo.
Hislop: Zašto da uopće nastojimo ostvariti samospoznaju kad smo već i onako samospoznati?
Sai. Sto se tiče sadašnjeg vašeg stanja, tu postoji čudna mješavina misli i čulne identifikacije. Um nije potpuno usredotočen.
Hislop: Swami vrijeme je potrebno avionu da bi stigao do Indije, ali zašto je potrebno vrijeme da bi se stekla samospoznaja? Nije li moguće neposredno, trenutačno probuđnje, potpuno izdvojeno iz vremena?
Sai: Da, to je moguće. Ako je vjera potpuna i savršena, onda Milost dolazi u potpunosti baš u taj tren - baš kao kad se zvuk i tane dožive u isti čas.
Hislop: Ali Swami kaže se da svi već posjedujemo savršenu vjeru. Stoga mora da je po srijedi neko samozavaravanje?
Sai: Dokle god se misli da se posjeduje vjera, dotle nje nema.

Pripremili Goga & Laci

J.H. Hislop, iz razgovora s Bhagavan Shri SSB
Str.27 - 28
- 08:11 - Komentari (4) - Isprintaj - #

Нема коментара:

Постави коментар